tisdag 14 maj 2013

VårRuset och fortsatt dallrigt

Oj, oj, här är det segt i mitt lilla hjärnkontor idag! Alldeles för lite sömn och en något stressig dag igår har väl satt sina spår. Är hemma och mellanlandar ett par timmar nu men ska iväg några timmar ikväll. Största fokus för min egen del ikväll blir att komma i säng i tid för det här håller inte många dygn till känner jag.

Gårdagen var som sagt lite hektisk för mig. Det gick i ett från morgon till sena kvällen. Ganska direkt efter att Turbo åkt med taxin till skolan så åkte jag för att hämta mannen på jobbet och assistent Nisse där han bor. Sen åkte vi vidare mot assistansbolaget för några timmars handledning under förmiddagen. En gång till är inplanerad, sen får vi se hur vi gör. Men jag tror ändå att de här omgångarna vi haft tillsammans med psykologen har varit nyttiga för Nisse. Han har nog fått lite mer kött på benen när det gäller kunskap om Turbo och hur han fungerar. En och annan aha-upplevelse har han iaf fått under vårt resonemang med psykologen.




Sen var det fullt ös hemåt de fem milen för att hinna hem tills Turbo kom hem från skolan. Det fick bli (halv)äcklig korvkioskmat efter vägen för att över huvud taget hinna få i mig något under dagen. Nisse kom kl 15 och assisterade Turbo under några timmar sen.

Jag stack då iväg med åtta andra tjejer för att vara med på VårRuset i Göteborg. Så det var bara att åka en massa mil igen då - närmare bestämt elva mil enkel resa. Jag har aldrig varit med på ett sånt jippo nån gång tidigare, men det var ett par av tjejerna som varit det innan och som tyckte vi skulle dra ihop ett gäng i år. Nio stycken blev vi och tyvärr hade vi missat att beställa vackert väder! Ösregn och hällregn!!


I väntan på start! 

Ja, ja, vi kom runt iaf och kul hade vi och det var ju huvudsaken. Nästa år ska vi ha vackert väder för vi har nog tänkt göra om samma sak då. Alltså blev vi inte avskräckta!
Sent i säng blev det igår eftersom det var en bit att åka hem sen när vi blivit helt dränkta. Får väl se hur många av oss som får lunginflammation efter den kvällens bravader..... Jag ska nog klara mig tror jag, men det var andra av oss som jag blev riktigt orolig för....


En och annan karl hade också anlänt.....

Inte heller idag får ni några svar på frågor här, eftersom jag inte är riktigt koncentrerad mitt i all stress. Men det kommer när jag har en lite lugnare dag. Läget med Turbo är fortsatt instabilt. Söndagen och gårdagen (måndag) var lite bättre, men idag känns det oroligt igen. Inget utbrott än, men ett par stycken har varit nära här i em redan och det dallrar oroväckande hos Turbo. Vi får se hur resten av dagen flyter på. Jag själv tänker avvika från hemmet under några timmar (värst vad jag ränner!) så mannen får sköta markplanet även i kväll. Sen stupar jag i säng för i morgon blir en ny och spännande dag!

Tjingeling på er ♥

2 kommentarer:

Nina sa...

Du.. Man kan säga nej ibland. Du behöver inte vara med på precis allt... ;)

Kul att det blev bra och var roligt iaf, trots regnet.

Vila sig lite nu, damen!
Kramarom! <3
Nina

mariellejohnsson sa...

Storkram!