tisdag 7 maj 2013

Återgår till vardagen

Jag tror den där havsluften vi fick i oss på ön under helgen sög musten ur oss allihop! Det verkar som vi är ganska trötta alla i tjejgänget som var där. Men sååå värt denna trötthet för det gav så mycket glädje att få träffas under två dygn. Ett härligt och glatt gäng var det och minnena lever vi länge på!




Men nu är vi åter till vardagen igen även om vi är trötta. Faktiskt så är mannen piggare än mig efter helgen men han har sovit betydligt mer än vad jag har gjort. Men jag kommer igen! Och det måste jag. Om knappt en vecka ska jag var med på vårruset! Vi är ett gäng tjejer som har gaddat ihop oss och tyckte vi skulle röra på oss tillsammans. Jag var tveksam först men det är ju kul att umgås om inte annat. Så jag hakade på....




Usch, nu springer klockan ifrån mig här men jag får väl skynda mig skriva lite om hur Turbo har haft det och hur han har det. Han var ju på korttids från fredag till måndag och åkte direkt till skolan därifrån då. Otto och Tom har jobbat som vanligt, men det har också varit en sommarvikarie (kallar honom Gösta) där, för lite inslussning. Det har nog gått bra - inga utbrott nånstans och inget störigt heller. Jättebra att det slussas in så här i förväg så Turbo hinner bli någorlunda van innan det är dags på allvar för vikarien att ta eget dygn med Turbo.





Allt har gått bra, men igår fick vi ändå gå lite på tå här hemma. Turbo var lite dallrig och han hade rätt mycket tics för sig. Den typen av tics var det längesen jag såg hos honom, men igår var det rätt mycket. Man förstår att det är något som ligger och stör hos honom. Kan vara att han träffat ny personal på korttids, men i det här fallet kan det också vara att han grubblar lite över personalbytet på skolan som blir till hösten. Läraren Palle går ju i pension till sommarlovet så efter sommaren kommer det en ny lärare. Idag kläckte Turbo nämligen ur sig en mening som gjorde att jag förstod att han tänker på det.

Det är säkert mycket tankar som snurrar i honom och tyvärr har han ju svårt att uttrycka sig i ord när det gäller något som bekymrar eller oroar honom. Det hade varit så mycket lättare om man kunde kommunicera som man vanligtvis brukar göra, då hade man lättare kunnat hjälpa honom framåt.

Nu får det bli ett snabbt godnatt här för jag måste sova ikapp lite! Kram på er ♥

2 kommentarer:

Nina sa...

Hahaha, ja... lite trött har man ju varit. Men jösses vad man sitter och ler och längtar tillbaks när man ser fotona. *väntar med spänning på dina*

Hoppas det går bra med allt som oroar nu, det är ju inte konstigt att det blir dallrigt.. Hoppas han inte behöver oroa sig hela sommaren. Alltid är det nåt, liksom. Styrkekram!

Å så den vanliga kramen!
Nina

Tina sa...

Jag tänkte också på som Nina nämnde att han inte ska oroa sig hela sommaren. Kan det bli så för honom ?
Hoppas jag inte....Massa kramar <3