onsdag 21 december 2011

Flyr till lugnet på jobbet

Jaha, vet ni vad? Jag sitter på jobbet nu på kvällen och (jobbar) skriver detta. Var hemma en stund när jag hämtat sonen från skola och fritids, men åkte sen igen. Känner att jag ska hålla mig undan ikväll vid läggdags... orkar inte en kväll till med explosioner runt mig. Är väl lite trött och sliten så det är skönast att sitta på jobbet i lugn och ro även om det skulle varit skönt att slänga sig i soffan hemma.




Morgonen gick bra hemma och sonen kom iväg till skolan med taxin. Igår eftermiddag fick jag ta kontakt med sonens "egen" assistent på skolan för att ta reda på vilka som skulle jobba där idag. Sonen visste inte och behövde veta det för att känna sig trygg. Fortsatt turbulent med personal och sjukdomar alltså. Det var så dåligt med personal så självaste rektorn fick ta ett pass på förmiddagen! Det är inte konstigt om sonen är ur balans när det blir så här. Inte mycket att göra åt, men det känns som det är läge med ett möte på skolan och jag tror det är på G... Det är nog läge för ett lov också så alla hinner friskna till, har en känsla av att personalen är rätt sliten efter den här terminen. Skolans tuffaste jobb skulle jag vilja påstå att de har!!




Jag och mannen längtar också efter en ledighet som kommer lite efter nyår. Känns som att vi behöver lite ledigt även om vi var till Japan en vecka nyligen, men där var det ingen vila precis. Nu har mannen bokat in oss på nåt några dagar som många av er kommer att tycka att det låter tråkigt - men vi längtar faktiskt! Mer om det sen....
Go´kväller på er ♥

PS. Kanske ska förtydliga att det är enklast när man är ensam hemma med sonen än om vi är alla tre. Det är därför det ser ut som jag lämnar mannen i sticket så här. Men mannen föredrar också att ha det så här ikväll. 

1 kommentar:

Tina sa...

Klokt att planera in lite egen tid för er, man behöver lite att se fram emot. Det är lika här med att vara alla eller ensam med tösen gör skillnad. Ha en god jul nu och var rädda om er. Kram Tina