lördag 26 mars 2016

Hemmadag

Äntligen en hemmadag då man kan gå och skrota som man vill. Inga måsten (nästan) och vi tar dagen som den kommer, i stort sett. Turbo är lugn och fin - inget som triggar honom, inte ens några byggare utanför fönstret! Frid och fröjd och alla är glada och nöjda!

Jag har fått några nyttigheter gjorda iaf. Idag, äntligen, har jag skrivit ut en presentation på den nya killen som ska slussas in här, och visat den för Turbo. Det gäller ju att hitta rätt tillfälle då han känns lugn och mottaglig så det går in på bästa sätt. Idag kändes det rätt.



Detta med presentation är något som Kent visade för nåt år sen när hans efterträdare skulle in. Och det slog väldigt väl ut hos Turbo så vi fortsätter att använda oss av en sån när det ska in en ny kille här. Det är så bra att ha bild och text på papper framför oss. Det blir mycket lättare för Turbo att prata om det då. Och han kan titta och läsa och begrunda det själv och hur mycket och hur länge han själv vill på det sättet. Perfekt för honom!
Jag fick också gjort i ordning lite nya schemabilder och laminerat dem. Det behövs bl a nu när vi får ett nytt ansikte bredvid Turbo.


Jag har fått frågor om min nya allergi... och jag har funderat på att lägga ut en bild på hur jag reagerat på ämnet, men tror jag låter bli. Vill inte att det ska bli stora rubriker om hur farligt vissa saker kan vara och sabba en branch som blivit riktigt stor. Alla blir ju inte allergiska... Men jag säger bara en sak - cyanoakrylat - är inget vidare för mig, tydligen! Jag har utsatt mig för detta ämne i snart ett år och det tog tio månader innan allergin visade sig. Och det blir sämre, så nu måste jag stoppa för det går inte längre. Svullnad, eksem med en enorm klåda, nästäppa och rinnsnuva är mina symptom. Så det kan gå....


Kom ju på att jag glömt att uppdatera er om hur det går med byggnationen av bostadsanpassningen. Det går framåt och det händer grejer. Så här såg det ut i torsdags när snickarna lämnat tomten och nu har de ju tagit långhelg:


Hmm.... det där med frid och fröjd.... det kan ändra sig snabbt i den här familjen.... jag var på gymmet ikväll och fick avbryta helt abrupt och ta mig snabbt hem till Turbo.... Som sagt - ALLTID jour!! Suck!

Dagens svart/vita:

Knäckt...

Kram, kram ♥

1 kommentar:

Annelie L sa...

Husbygget ser ut att gå ganska snabbt framåt, spännande.
Hoppas det gick snabbt över för Turbo och att ni fick en fin kväll.
Kramar