måndag 4 januari 2016

Skitsnack och oroshärd

Gårdagen flöt på bra. Jag och mannen delade på oss mest hela dan. Jag var iväg till jobbet på förmiddagen och mannen var iväg på annat på eftermiddagen. När han kom hem så drog jag till gymmet en stund. Det är sååå härligt gott att köra slut på sig emellanåt. Vi försökte peppa Turbo att följa med, men han var trött igår och ännu tröttare på kvällen när jag kom iväg förstås. Men, men, nån gång ska det väl gå…. Det vore så kul om han också ville sätta igång att röra på sig.



Sen var det ju det där med dasslock som jag nämnde i inlägget igår. Kan ett dasslock ha någon betydelse i livet?? Ja hörrni, i en familj där man lever med diagnoser och som gör att ALLT blir känsligt, så kan det ha stor betydelse.

Ibland går saker sönder av åldersskäl eller annat, även i vårt hem. Nu var det dags att byta ut toalettsitsen som varit trasig ett bra tag, men tyvärr hittade vi inte en EXAKT likadan. Men alltså – hur svårt kan det vara?? Toasits som toasits! Men inte i vår familj. Vi köpte en som vi tyckte verkade bra och hyfsat lik den vi hade innan. Men naturligtvis ser den helt annorlunda ut i Turbos ögon.



”JAG TÄNKER INTE SÄTTA MIG PÅ DEN DÄR!” var hans första kommentar när vi bytt. Nähä…. då har vi stora problem! Men nöden har ingen lag, så han var ju tvungen till slut. Men eftersom den inte uppförde sig som den gamla, så störde den hans rutiner, sa han

Vi fick lägga på ett kol och anstränga oss och skoja och avleda så det inte skulle bli något utbrott av det hela. Det fungerade hyfsat och så småningom och förhoppningsvis ska han väl vänja sig vid det nya. Toalettstolen är ju en nödvändig sak, om jag får uttrycka mig så. ☺



Ikväll satsar vi på något ovanligt, vi chansar lite och utmanar lite. Vår önskan från början var eg att vi skulle ha utomstående assistenter hela långa dan ända tills sena kvällen. Nu är läget som det är med assistentbortfall och vi får försöka lösa det på bästa sätt. JAG är satt som assistent under de kritiska timmarna ikväll och det gäller för mig att ha ALLA tentakler och känselspröt ute. Sen får jag också hoppas på lite tur. Men vi känner redan nu att det börjar dallra och bli oroligt.... hmm.... Ja, ni får gärna önska mig lycka till! :) Rapport kommer i nästa inlägg.

Kram på er ♥

1 kommentar:

Tina sa...

Här går mest toasitsar och locken sönder för det går lite hett till på nätterna....
Ja förändringar kan upplevas på de mest märkliga sätt !
Hoppas kvällen gick bra för dig <3 kramar om massor