lördag 9 januari 2016

De senaste dagarna....

Usch, vad fort den här dagen gick! Den bara försvann. Vi hade åtta timmar att slå ihjäl medan assistent Erik var här hemma hos Turbo. Det gick i ett nafs kan jag säga. Men först lite rapport om måndagen som var lite speciell här hemma.

En ledig klämdag och vi hade ingen utomstående assistans till Turbo. Vårt önskemål från början var att köra assistans hela långa dagen, ända till sent på kvällen och förpassat till annan plats. Nu gick inte det pga allt bortfall bland våra fina assistenter, tyvärr. Men vi pusslade och planerade här hemma så mannens planer ändå skulle genomföras. Han bjöd hit tre killar på badtunnemys och det är egentligen helt omöjligt när vi har Turbo hemma. Men eftersom en av killarna var tillfälligt hemma från USA så fanns det inte så mycket tid att spilla på. Kvällen fick avlöpa helt efter våra och Turbos behov, så det var lite på nåder de kom....

Ombyte fick ske ute i kylan, med hjälp av en liten kamin och lite infravärme, men kallt var det ändå. Sen i tunnan och där satt de en bra stund förstås. Vi gjorde upp en tid då jag och Turbo tog en sväng med bilen och då kunde de komma in och använda huset och värmen till att byta om igen. God planering och lite tur, gjorde att kvällen blev lyckad för mannen och killarna.
Innan de kom så blev Turbo orolig, men det funkade.

När jag och Turbo kom hem och killarna gett sig av, så slängde jag mig i tunnan och kopplade av fullständigt i mörka natten!



Turbo var på korttids onsdag till torsdag och det var nog ett hyfsat bra dygn. Förutom att han hade ett ganska "bra" utbrott förstås.... Personalen fick städa ordentligt sen... Tur det är van personal som kan hantera utbrott och vi känner oss trygga här hemma. Då blir det bra avlastning för oss och det är ju det som är meningen.

Gårdagen (fredagen) blev lite hektisk. Det var inte meningen från början, men den blev vad vi gjorde den till. Vi hade utomstående assistent från tidiga morgonen till sena kvällen. Normalt sett jobbar jag hela långa fredagen. Men en del av förmiddagen gick åt till psykologsnack med en behövande och nära vän. Jag "offrar" mig så gärna och gissa om jag blev glad på kvällen när jag får ett tacksamhets-sms.... knuten var upplöst! Härligt!!

Jag och mannen hade ett ärende några mil bort som vi skulle uträtta mitt på dagen så det fick bli avbrott i jobbandet för några timmar. När vi ändå var i krokarna, hoppade vi in på kontoret och kramade kontorspersonalen på bästa assistansbolaget och tog en snabb kopp där. De är så mysiga och såååå bäst!


Idag har jag och mannen umgåtts med vänner en bra stund på förmiddagen, så en hel del timmar försvann där! Sen satt vi på jobbet och läste lite och jobbade liiiite grand, innan det var dags att lösa av assistent Erik här hemma.
Tyckte synd om honom sen. Han har nämligen ca 10 mil att köra hem i snöovädret. Inget vidare före, efter all snön som ramlat ner här.

Nu vill visst Turbo ut och åka lite (halka runt i snömodden), så det får bli allt för ikväll! Kram på er i stugorna eller var ni än befinner er! ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Nästa gång vi ska ha dopp i grytan så beställer vi minusgrader :)
Skönt att det gick bra med allt pusslande.
Ta hand om er <3
Kramar!