fredag 22 maj 2015

Försäkringskassan och tyngande saker

Idag har jag jobbat på, utan en massa möten som tar extra krafter (men som naturligtvis är nödvändiga i det här läget). "Bara" ett par telefonsamtal har det blivit. Förra veckan fick jag ett perfekt tips om att kontakta en viss person på försäkringskassan ang att vi söker utökad tid för assistans. Till slut fick jag tag på henne och hon verkade förstå vår sits som vi hamnat i. Hon tog sig tid att titta på vårt ärende direkt, och gav mig några bra tips och funderingar inför vår ansökan. Så värdefullt med insider-info! Nu väntar jag bara på ett dokument som antagligen kommer med snigelpost på måndag, sen ska ansökan in illa kvickt!

Idag känns det aningen bättre i kroppen än vad det gjorde igår, för då var hjärnkollapsen nära och jag hade rejäla svimningskänslor. Idag har jag tänkt på att djupandas ordentligt mellan varven. Snacka om att hjärnan varit överbelastad under ett par veckor nu.... I helgen ska jag ta ett ordentligt nappatag med att jobba, jobba, jobba. Måste ikapp med allt jag ligger efter så känns det nog lugnare sen. Jag har ett par tyngre och svårare jobb jag måste ta tag i nu, som jag skjutit åt sidan när tiden inte funnits. Men nu känner jag mig tvungen! Men när det blir kaos runt Turbo så får allt sånt gå i första hand. Två helger i rad nu, tänker jag vika åt jobbet. Och jag tänker inte jobba med stress, utan i normal takt. Enda sättet att få det lite lugnare är ju att jobba undan det som ligger och tynger mig.

Många tankar och funderingar om sånt som rör Turbo, cirkulerar förstås i mannens och mitt huvud mest hela tiden. Fler tankar kommer här lite vartefter, men nöjer mig så här idag. Och det är en del annat som är MYCKET spännande som händer i dagarna också!! Jag har inte berättat om det här på bloggen än, men jag lär nog skrika ut det när det hänt!

Jag önskar er alla en trevlig fredagskväll med tillhörande mys! Kram, kram!

1 kommentar:

Nina sa...

Ja, jösses! Känner ju igen känslan, men vi har ju inte ännu ett jobb att sköta... Hoppas ni orkar <3
Kramar om!