onsdag 20 maj 2015

Tillbaka i hetluften

Två lite halvstökiga mornar har jag haft med Turbo nu, men jag lägger dem åt sidan och ödslar ingen större energi på dem. Det är vardagsmat för oss att det är lite stökigt emellanåt och en spark eller smäll här och där... det finns de som har det värre så jag klagar inte. Antagligen berodde det på att Turbo var väldigt trött. Igår efter skolan sov han en bra stund i soffan, vilket inte brukar hända på vardagar.

En välbehövlig liten minisemester fick jag och mannen i helgen iaf och det var så obeskrivligt skönt, så ni anar inte. Lite förvånad är jag över mig själv, att jag kunde lägga bort alla tankar på vår vardag som krisat till sig lite de senaste veckorna med tanke på det besked vi fått. Jag trodde jag skulle gå och fundera på olika lösningar el dyl, men jag och mannen ägnade knappt en tanke på sånt. Som ni säkert förstått med hjälp av bilderna, så hade vi det mer än underbart de där dagarna i Fjällbacka!



Det var skönt att få varva ner hjärnan under några dagar, men nu är vi tillbaka i hetluften igen och fortsätter kämpa för att Turbo ska få en bra höst och även framöver. Trots att vi fick ett chockbesked för två veckor sen, så väljer jag att fokusera på några ljusglimtar som vi ändå kan se i det beskedet. Jag fick frågan idag av en arbetskamrat hur jag orkar och hur jag trots allt kan se något positivt mitt i eländet? Jaa.... jag vet inte.... men det är väl något jag lärt mig med åren att uppskatta småsaker som ändå kan tänkas vara positivt.

Den rädslan jag skrev om här, den var hemsk, och då hade jag ett par kassa dagar då jag inte kunde se något som var ljust, men när det jag var rädd för inte hände så kunde jag resa mig igen. (Rädslan gällde INTE hotet om en ev polisanmälan, denna rädsla gällde något annat.) Samtidigt så har jag några säkra kort att ventilera såna här saker med och det hjälper något oerhört! Mannen, slasktratten, GP-gänget - TACK för att ni finns!



Idag har jag varit på ett möte med assistansbolaget där Berget har hjälpt till att skriva ett dokument. Dokumentet behövs i vår fortsatta kamp för Turbo. Tur vi har stöd från olika håll i detta!
Även skolmöte har jag hunnit med idag och vi planerade för att ta oss igenom den skoltid som är kvar, på allra bästa sätt för alla parter.
I morgon är ett annat möte inplanerat.... Ja, visst är livet spännande.....
Det blev en sen kväll på jobbet idag, men jag försöker desperat att jobba ikapp lite. Jag blir ju lite efter med tanke på alla möten och alla telefonsamtal som behöver göras. Bara att kämpa på tills vi är i hamn!

Kramen till er alla ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Jag tror det är toppen att byta miljö och göra nåt helt annat ett par dagar om man kan. Vi hade samma känsla i januari då vi åkte iväg mitt i elände och sov gott om nätterna i en vecka :)

Nu hålls det tummar för bra lösningar för er, så det blir lite lugn och ro ett tag...

Saknarkramar!