torsdag 19 februari 2015

Ont i tungan och ont i kroppen

En trött kille gick och la sig tidigt igår kväll. Turbo kom i säng före mannen (som är trött och sliten) och det var länge sen det hände. Just nu tar jag både morgon- och kvällspassen så mannen får komma ikapp sig lite och just nu har jag orken så det går bra. En annan gång är det min tur att ha tappat orken och då får vi växla.
Men skönt att Turbo fick sova ikapp inatt för i morse kunde jag ställa krav på honom igen, det krav som jag försökte ställa igår morse men som jag fick backa på.

Frid och fröjd och glada miner, det tackar jag för! Turbo skuttade iväg ut till taxin och kom iväg med ett leende på läpparna. Men synd att man inte kan lägga ut bilder hur som helst här.... när det var nio minuter kvar tills taxin skulle komma, så satt Turbo och käkade frukost i godan ro i soffan. Inte påklädd, inte tandborstat sig, inte alls redo att gå ut. Men vi hann! Men ni kan bara ana hur mycket jag fick bita mig i tungan för att inte knysta om att det var bråttom. Han får inte så mycket som ana att det är brådis, för då låser det sig för honom och det slutar med utbrott. Tydligen lyckades jag hålla igen, men jag har väldigt ont i tungan nu!! ;) ;)



Måste bara berätta vad vi gjort här ikväll. Jag och mannen var iväg och åkte lite skidor. Jag har inte åkt skidor sen Charlie var liten så det är nog 20-25 år sen sist.... Mannen har nämligen anmält oss till ett jippo nästa helg och ja, man får väl ställa upp och bjuda på sig själv antar jag!!
Mannen var också snabb med att fråga en assistent om han ville ha ett extra pass här den eftermiddagen och kvällen - allt för att jag inte skulle komma undan ;) Assistenten nappade direkt och ställde såååå gärna upp - asch då!!


Ja, ja, vi är tydligen många som inte stått på ett par skidor på många år så jag slipper nog känna mig ensam..... Men jobbigt var det för armarna, inte minst - lär nog kännas i morgon i kroppen.

Nu är det bara resten kvar på den här dagen, bäst att ösa på! Kram på er alla ♥

Inga kommentarer: