måndag 16 februari 2015

Något unikt?

Ett utbrott i fredags kväll fick vi avverka (Kent var sjuk och kom inte på sitt em-pass den dagen), och hur gick det sen då? Lördagen gick väldigt bra. Turbo är i grunden harmonisk, men ett utbrott ville iaf ut, men sen lugnade det sig igen. Vi hade en mysig kväll framför TV:n (med anpassning, förstås) och läggningen gick också kanonbra.

Söndagen flöt på som den skulle. Mannen var iväg bort några timmar på eftermiddagen och kvällen. Jag och Turbo försökte ha det så lugnt det bara gick. Skönt med en dag utan en massa måsten.

Redan i fredags bytte Kent och krånglade så han skulle kunna komma till Turbo som idag (månd) i stället, när det inte blev något i fredags. Vi har ansvarskännande assistentkillar och de vill att det ska bli så bra som möjligt för Turbo. Tyvärr tillfrisknade han inte så han kunde komma idag. Men det hade vi noga förberett Turbo på att den risken fanns, så det var han ganska inställd på, som tur var.

Assistent Timmy kom i eftermiddag i stället. Han var insatt sen tidigare eftersom det inte löste sig på annat sätt. Han hoppar in när det behövs här hemma ibland, även om han inte har något ordinarie schema hos oss längre (förutom i skolan) eftersom han har trappat ner lite i tid. Så det har inte gått någon nöd på Turbo trots allt. :)



Vet ni, nu håller det nog på att hända något unikt här. Jag har börjat läsa en roman som jag tror att jag kommer att ta mig igenom! Och?? kanske ni undrar. Jag ska försöka förklara.
Jag började läsa väldigt tidigt och älskade böcker. Under min uppväxt och framöver, kallade familjen mig för bokmal - jag satt ju alltid med en bok framför näsan! MEN, efter det att Turbo föddes, har jag inte läst en endaste bok - och han är snart 17 år! Fattar ni vad som hände? All tid har förstås gått till Turbo och tid och ork försvann för att kunna läsa böcker och att kunna koncentrera sig på det.



Jag har försökt många, många gånger och jag har börjat läsa många böcker. Men jag har bara lyckats läsa 10-15 sidor sen har det varit kört. Häromdagen laddade jag ner min första e-bok och läser nu på iPaden. Det är en bok som en vän rekommenderade och jag fastnade direkt. Jag hoppas och tror att jag kommer att läsa igenom den från "pärm till pärm". Jag tror det kommer att fungera, iaf så länge Turbo är harmonisk och tack vare att vi har så pass med avlastning så jag också kunnat komma ner i varv. Sen vet jag ju att Turbos harmoni kan bytas ut över en natt till något helt annat, men det tänker vi inte på nu....

Nu ska jag försöka få Turbo i säng. Mannen sover sen en stund tillbaka eftersom han är mer sliten än jag för tillfället. Eftersom jag har mer ork så tar jag mer med Turbo just nu. Det gäller att hjälpas åt och samarbeta efter de behov som finns hos oss alla i familjen.

Natti på er och kramen till er alla förstås. ♥

3 kommentarer:

Annelie L sa...

Morgonkram

Nina sa...

Samma här med böcker. Inte för jag var nån bokmal, precis, men läste iaf. När jag blir pensionär har jag många böcker att läsa ikapp ;)

Skönt att Turbo är harmonisk och klarar förändringarna lite bättre just nu. Hoppas mannen piggar på sig till helgen. Hälsa honom!

Kramen <3

Tina sa...

Jag orkar bara läsa böcker när vi är iväg på semester. Men ljudbok lyssnar jag på när jag går med hunden eller är själv och det funkar. Då behöver jag inte vara stilla, men det är skönt att vila samtidigt ibland också ! Håller tummarna att veckan blir lugn för er alla. Kramar <3