söndag 1 februari 2015

En stor eloge.....

...... vill jag ge min kära man idag! ♥ Han var sliten redan före helgen och han är definitivt inte mindre sliten nu. Han har kämpat hårt för att denna helgen skulle bli hellyckad och det blev den verkligen. Han har bl a varit förste eldare och förste kock. Jag är inte betrodd att ta över ansvaret på någon av avdelningarna.... ☺☺☺ Har jag tur får jag hjälpa till på ett liiiiitet hörn ;)



Som ni förstår har Turbo varit på korttids över helgen och vi hade bokat in att ett par vänner från en av västkuststäderna skulle komma i helgen. Detta var inbokat sen några månader tillbaka och mannen avbokar inte sånt för att han är sliten så det var bara att köra på som vi bestämt. Kul blev det och som sagt, väldigt lyckat! Som ni såg i gårdagens inlägg så hade vi lite aktiviteter för oss och jag tror de blev mer än nöjda.





Vi upptäckte också ännu mer att vi trivs så bra ihop så vi planerar en liten semestertripp tillsammans. Men det är svårt att få till tiderna så de passar båda familjerna, det är inte lätt. De är barnlediga varannan helg och vi var tredje. Då kan ni lätt räkna ut att det blir inte så ofta det stämmer. Dessutom måste vår helg på korttids vara förlängd och så är det bara några enstaka gånger om året för oss. Pusslet är ganska svårt att lägga, men skam den som ger sig! Vi ska nog lyckas så småningom.



Nu när vi haft gäster har det varit extra skönt att allt flutit på med Turbo på korttids. Inte ett enda sms har jag fått från honom. Jag brukar ju få det när något bekymrar honom och måste lösas akut. Det hade ju kunnat bli några stycken med tanke på den dundertabbe jag gjorde inför denna omgång. Jag hade glömt att visa honom bilder på ommöbleringen som är gjord sen sist han var där. Tom fick jobba extra hårt och avleda och dona, eftersom Turbo blev orolig. Sorry, Tom, för att jag ställde till det! Men bra jobbat av personal som vet hur man ska bemöta på bästa sätt! Tom lyckades tydligen galant och det är lågaffektivt bemötande, avledning och en lagom mängd humor blandat med en grym fingertoppskänsla som gäller i ett sånt läge. Skönt när det reder ut sig!

En tidig kväll hade jag tänkt det skulle bli här, men vi får se hur det går. Det blev inte alltför mycket sömn inatt så jag har lite att ta igen. I morgon är det nya spännande saker på G och jag hoppas Turbo är laddad!

Gonattens och kram på er! ♥

PS. Svar på några frågor jag fått från er läsare, kommer inom kort!

1 kommentar:

Nina sa...

Hoppas ni hinner återhämta er lite...
Har ni möjlighet att söka extra dygn för att få till den där resan med era vänner?
Kramen <3