tisdag 12 mars 2013

Mycket Charlie och rivna tapeter

Turbo och jag har haft en hemmadag idag. Det har varit lov från skolan och vi har haft en hyfsad dag. Lite seg i starten var allt Turbo. Jag hann äta frukost i lugn och ro innan han behagade att vakna, även om jag gick upp rätt sent. Sen var han lite småtrött hela förmiddagen och även lite rastlös. Det blev eftermiddag innan han kom till ro och hittade lugnet. Men vi har inte haft några incidenter som lett till utbrott så på det planet har det varit lugnt och då är jag mer än nöjd.




Nu börjar det närma sig att storebror Charlie ska komma på fredag och ha hand om Turbo hela lördagen. Det är mycket Charlie i Turbos hjärna, det förstår man av alla kommentarer och undringar som kommer från honom. Hoppas inte längtan blir alltför svår för honom så det går överstyr med känslorna. Men det är inte mycket att göra åt i så fall.

Idag har vi gjort i ordning och bytt möblerna mellan gästrum och Turbos rum, så nu har han helt bestämt att det är gästrummet han vill sova i. Vi gör ett försök med det.
Jag flyttade bort det som var i gästrummet för att rädda det från Turbos utbrott. Bl a den här gamla gungstolen som jag ärvt.




Det är inte mycket med den, men jag har en dröm om att renovera upp den en gång i tiden (läs: när det är lugnt i vårt hus). Vi får väl se när den tiden kommer.....

Jag har fått ett par kommentarer angående bytet av rum som Turbo absolut ville göra. Frågan är om det kan bero på att rummet är slitet som gör att han inte trivs där?
Detta har jag också tagit upp med Turbo, men han säger att det inte beror på det - han bryr sig helt enkelt inte om det. Och det är inte så länge sen jag målade om hans rum. De största väggarna har han målad panel på, så det är bara där han legat som det varit tapet som han kunnat riva.

Idag har vi som sagt ändrat om så Turbo får ta gästrummet som sitt och han verkar trivas förträffligt! Så länge han sover bra och det inte krånglar (eftersom det är ett öppet rum) så får han ha det rummet. Om tapeterna blir rivna där också så får vi väl åtgärda det så småningom också. Ska nog försöka lägga dit några högar med tidningar som han FÅR ha sönder, så kanske han går på dem när han blir arg. Det är ju värt ett försök iaf.

I morgon är det skola igen och vi får se hur morgonen blir, alltid lika spännande när man väcker Turbo.
Kram på er ♥

2 kommentarer:

Mamma Z sa...

Sam har faktiskt också rivit sönder sin tapet i ett av få utbrott han får numera. Så jag mailade vårt bredbandsbolag som krånglat lääänge nu och förklarade vad som händer när saker som ska fungera INTe gör det och vad det blir för konsekvenser.. Vi fick gratis bredband i 3 månader just därför. Men det är ju trist att behöva laga inredning och tapetsera om.. Har flera hål hemma än efter den tid när det var som jobbigast..

KRAMEN på dig fina! Hoppas flytten av rum fungerar!

Nina sa...

Hoppas det funkar med det "nya" rummet, trots att det är öppet. eller kan det vara det som gör att han trivs bättre, kanske? Så funkar ju Sandra lite.. Hon behöver vara ifred, men vill gärna ha koll, liksom.

Lycka till hursomhelst!

Och hoppas helgen går bra med :) Spännande och mysigt att få ha brorsan för sig själv.

Kram Nina!