söndag 24 mars 2013

iPad och trött ledighet

Söndag kväll har kommit och vi är fortfarande barnlediga. Tyvärr har jag varit lite däckad under ledigheten. Det blev ingen vanlig sjuka av det hela utan det var helt enkelt utmattning så orken tog helt slut. Jag har ställt in en del som jag skulle varit med på, tyvärr. Tråkigt, när jag och mannen hade möjlighet att vara med på roligheter tillsammans.... men sånt är livet och det går flera tåg.




Men igår eftermiddag började mina krafter komma tillbaka och vi tog en snabb utflykt in till stan. Jag var sugen på att shoppa lite, köpa mig en iPad som jag funderat på ett tag och som jag nu bestämt mig för att köpa. Bl a tyckte jag att en sån skulle vara bra till att anteckna på, på lite föreläsningar och sånt. Vi köpte den och sen tog vi en matbit i stan innan vi åkte hem.




När vi kom hem från stan kopplade vi av lite och tänkte se nån film på kvällen. Men då var det dax för mannen att däcka av trötthet. Han hade ju hållit igång de senaste dagarna när jag tog det lugnt. Så det blev tyvärr ingen filmkväll av det hela. Men mig gick det ju ingen nöd på eftersom jag hade min nya "leksak" att bekanta mig med. Men ändå är det trist att vi ska vara så trötta under ledigheten..... Ja, ja, vi tar nya tag!

I morse njöt vi av frukosten tillsammans iaf - det händer ju inte alltför ofta att jag och mannen kan sitta tillsammans och äta.




Vi njuter fullt ut när det händer, för att samla krafter till vardagen sen.
Idag var mannen lite piggare igen och vi har träffat lite vänner på förmiddagen och bjöd ett par vänner på mat på eftermiddagen. En jättetrevlig och mysig stund med mycket förtroliga samtal, med både skratt och allvar. Sånt behöver man ibland!

Nu längtar jag efter den "lille" Turbo, och jag undrar hur han haft det - både på korttids och i skolan....

3 kommentarer:

Nina sa...

Det där känns ju igen. Såå trist att bli sjuk när man äntligen är lite långledig, samtidigt som man är tacksam att man har tid att vara sjuk.. Inte konstigt alls att ni däckar när ni får lite lugn och ro runt er! Vad säger du, en tvåveckors semester vore nåt att hinna ifatt sig på?! ;) Fast då börjar vi nog klättra på väggarna...

Kramar om! Hoppas Turbo har haft det bra, och att förändringarna funkade okay med nya elever..

Nina

BeA@Ett ord... sa...

Men ibland är det ju bara så... att tröttheten bara tar anspråk på hela ens väsen. Samma med oss i helgen! La oss hur tidigt som helst i fredags, fniss... Jag tror man ska njuta till fullo fast man är trött... kroppen är ju fantastisk och säger ju till när man behöver vila. Ha en jätte fin dag och vecka kära Bellan. ( Jag försöker samla lite kraft... som sagt.. jag har nog vart/är lite ur gängorna...) Kraam finaste B!!!

Tina sa...

Ja tröttheten rår man inte på, och lika bra att passa på som sagt att vila när möjlighet ges. Och det har väl kroppen räknat ut ;)
Saknar dig goaste Bellan, kramar