måndag 18 mars 2013

Assistenthelg

Det känns som det blivit och är lite för mycket nu, men det är bara att ligga i. Skulle behöva en ledig dag NUUU då jag inte har en endaste liten tid att passa utan bara kan koppla av och koppla bort. Att jag sov för lite under helgen spelar förstås stor roll, men det var svårt att sova tillräckligt mycket. Charlie var ju här två dygn och vi var borta mesta delen av tiden, så den lilla tiden vi var hemma gemensamt ville man utnyttja så man hann prata med honom lite iaf och då krympte sovtiden rejält.




Charlie hade ju kommit för att ta hand om och assistera sin lillebror Turbo när vi var borta på lördagen. Det hade gått finemang och Turbo var så nöjd och glad över det. Några programmeringsproblem fick de löst tillsammans också. Jag och mannen åkte tidigt på lördagsmorgonen och kom hem på tidiga kvällen. Allt var frid och fröjd när vi kom och de fortsatte konversera några timmar till. Härligt att se brorsorna trivas ihop! Sen kom den eviga frågan från Turbo: "När kommer Charlie nästa gång?" Han längtar förstås redan, men det är inte så lätt att få till tiderna nu när Charlie jobbar heltid i Stockholm som ligger ca 40 mil härifrån :(




Charlie åkte som sagt hem tidigt på söndag förmiddag, men då hade jag och mannen redan gett oss av igen. Assistent Kent kom när vi åkte och assisterade Turbo den dagen. Avskedet med Charlie hade gått bra om än lite spänt från Turbos sida, men det är absolut inte konstigt. Det blev stora kramen förstås och sen hejdå!

Kent och Turbo hade klarat sig utmärkt de med och käkade pizza under dagen. De åker till den pizzan där Turbo är van från korttids att köpa pizza. Det var idel glada miner när jag och mannen kom hem på tidiga kvällen även igår. Härligt att allt flytit på och att det gick att lösa så vi kom ifrån, både mannen och jag denna helgen. Stort TACK till både Charlie och Kent - detta betydde mycket för oss!!





Denna veckan har vi bytt dag då assistent Nisse är här så han har varit hos Turbo idag i stället för på torsdag då Turbo är på korttids. Det blev lite väntan idag innan Nisse kom, tror att Turbo väntade på att få visa lite programmering som hänt under helgen. Men Nisse dök upp vid utlovad tid så de fick komma igång. Det verkar som de hade en trevlig stund sen.

Vet ni en sak?? Nu är det faktiskt lite drygt en vecka sen Turbo hade ett riktigt utbrott! Så underbart härligt! Och här ser man tydligt hur Turbo fungerar när allt runt honom fungerar som det ska. Ändå har det varit lite annorlunda i o m att Charlie varit hemma och Turbo har haft mycket glädje i kroppen som skulle kunna bli ohanterligt om han inte är i balans.




Även idag har resurspersonen Tina varit borta från skolan pga sjukdom. Jag "lurade" iväg Turbo i morse. Jag berättade för honom i senaste laget att Tina skulle vara borta idag också, men det funkade iaf. Att låta bli att säga en sån sak, då skulle han bara känna sig hellurad eftersom vi vet att han behöver veta såna här detaljer i förväg. Vi kan inte svika honom med såna saker för då skulle han så småningom tappa förtroendet för oss. Så det gäller att sköta sig.....

Nu är det dags att ta tag i kvällsbestyren här, det är min tur i kväll. Jag hoppas det går smidigt för både jag och Turbo är lite extra trötta idag. Och i morgon är en ny dag med nya äventyr. Men det tar vi väl i morgon. Go´kvällskram ♥

3 kommentarer:

Babs sa...

Hej!
Kul att höra av dig, tack för din hälsning. Är faktiskt in här och läser då och då även om jag är dålig på att göra avtryck :-)). Du är otroligt duktig på att skriva, det är fängslande och fascínerande och så alla fina bilder du kryddar med. Ibland slås jag av hur mycket vi människor klarar av när vi är i det, tur man inget vet om morgondagen, fast ibland kan man ju ana "åskmolnen" i god tid. Kul att brorsorna trivs så bra ihop, blir alldeles glad och varm av berättelsen.
Kram Barbro

BeA@Ett ord... sa...

Så härligt för båda grabbsen!! Det värmer hjärtat!
Ha en superduper dag!!
Kramen!

Nina sa...

Vad roligt för killarna att dom fick rå om varandra ordentligt och att allt funkade bra :)

Skönt också att Turbo är i balans igen. Hoppas det får hålla i sig..

Kramar om!
Nina