måndag 29 mars 2010

Ännu en helg avverkad **** AS/ADHD

Den här helgen har sonen varit på korttids. Som vanligt blev han ditkörd av mannen (pappan) direkt efter skolan i fredags. Vi hämtade honom på eftermiddagen idag (söndag).  Allt verkar ha varit bra. En ung kille mötte upp i fredags och jobbade ett dygn.  Sen kom en annan kille (27 år, tror jag) och jobbade med sonen ett dygn. Han jobbar inom omsorgen i kommunen och enhetschefen vill att han jobbar på korttids när sonen är där. Han känns väldigt trygg, lugn och stabil - precis vad sonen behöver.

Jag och mannen har förstås inte tagit det lugnt denna helgen heller... Vi har umgåtts med vänner i all enkelhet hela lördagen och halva söndagen. Mysigt, trevligt och avslappnat.

Men jag längtar efter en time-out-helg... Jag längtar efter att släppa på alla krav och bara krypa upp i soffan och läsa en god bok (roman av något slag). Älskar egentligen att läsa men sen yngste sonen föddes för 12 år sen är de lästa böckerna lätträknade.

Jag skulle också vilja läsa en bok om Asperger. Men vilken skulle man välja om man bara ska läsa en? Funderar lite på "Problemskapande beteende vid utvecklingsmässiga funktionshinder" av Bo Hejlskov J. Eller har någon ett bättre förslag till den enda boken man ska lägga tiden på att läsa just nu?

När min efterlängtade time-out-helg kan tänkas inträffa vet jag inte...mannen kom nyss med ett förslag till aktivitet om två veckor när sonen är borta nästa gång. Ett förslag som jag inte vill säga nej till....

Inga kommentarer: