fredag 26 mars 2010

Sonens autism vann över Ica....**** AS/ADHD

....eller...ja, lite överdrivet uttryckt var det nog. Men jag kunde inte låta bli att le lite när jag gick förbi kylen på Ica häromdagen och tänka:  Äntligen!

Min son ska absolut ha en viss sorts juice.                                    

Han vill inte ha nåt annat märke. De smakar ju inte som han är van vid, då protesterar han.

Saken är den att kyldisken på Ica-affären inte fungerat som den ska. Just precis där sonens juice står, så har det varit jättevarmt. Och jag har ingen lust att köpa ljummen juice som egentligen är en kylvara. Eftersom det inte blev nån ändring efter ett tag så påpekade jag att det måste vara nåt fel. Sen avvaktade jag ett par månader - ingenting hände. Då sa jag till igen. Och så höll det på, tror jag klagade tre eller fyra gånger. Nu äntligen har det blivit en förändring.

 De har ändrat en hel del och även satt dörrar för hela kylavdelningen. Det är säkert många med mig som klagat.

Det finns en Willy´s-affär på orten också, men de har tyvärr inte den här juicen så därför har jag varit tvungen att köpa den ljumna sorten. Inte så lätt att byta sort när man har autistiska problem och har bestämt sig för att just en viss sort smakar bäst.

Ha nu en trevlig helg alla!

Inga kommentarer: