måndag 4 mars 2013

Soligt och dallrigt

Idag har det varit en spännande dag! Men jag börjar med att rapportera om gårdagen. Det var en underbart solig och härlig söndag. Vi träffade lite vänner och hade tillfälle att bjuda någon på middag som vi inte har träffat på flera år. Mycket har hänt i hans liv också som för så många andra, men det var riktigt härligt att ses igen och umgås under några timmar.



Man får passa på när Turbo är på korttids för det är svårt annars.

Men när jag och mannen lämnades ensamma på eftermiddagen så sken solen fortfarande och jag kunde inte låta blir att tycka att vi skulle packa ryggan med lite fika och även kameror förstås. Vi begav oss till en liten fiskesjö en halvmil ifrån oss och strosade lite. Det var helt underbart att inta lite fika i solen!






Vi njöt fullt ut och kopplade av och bara myste. När vi satt där så kom det ett par vänner som tydligen också gillade solen och valt att gå runt sjön. Inte fel att stanna och prata av sig en stund i solen :)

När vi njutit klart var jag tvungen att köra hem mannen och genast ta mig till jobbet en aning försenad. Men vi ville få ut det mesta och bästa av den här dagen som var så vacker. Samma här att man får passa på och rensa hjärnan när Turbo är på korttids.




Hur har det gått här hemma idag då?? Turbo åkte ju direkt från korttidshelgen till skolan idag och det var ett nytt moment. I helgen var det Otto och reserven O som haft var sitt dygn. Det sista dygnet hade Tom. Allt har nog gått bra, vad det verkar iaf. Reserven O har inte Turbo träffat på hur länge som helst, det är minst ett halvår sen de sågs. Men inga utbrott på korttids och Tom tyckte det kändes bra när han kom dit igår förmiddags.

Här hemma håller jag andan. Jag känner riktigt hur det är något som ligger och dallrar i luften. Finns inget att ta på än och jag bara hoppas på att jag ska hinna få Turbo i säng innan det bryter ut något och att det sen ska försvinna under natten. Man kan bl a se det dallriga på att Turbo får ett manér för sig, nästan som tics, när han är orolig och icke harmonisk. Det har pågått hela eftermiddagen och kvällen. Jag biter ihop och låter honom hållas.... bäst så.... Jag gör allt för att inte förvärra situationen och som sagt, jag hoppas det kan rinna av under natten!




Vad detta beror på är ju svårt att veta. Om det bara är att mycket med korttids är nytt eller om det finns något man kan åtgärda och ändra på - ja, det vet vi inte just nu. Ska se om jag kan nå honom vid läggdags..... Men vi är glada över att Turbo har dessa fina korttidskillar omkring sig som gjort och gör ett kanonjobb med honom, speciellt nu när det är en extra svår sits för Turbo!

Ha det finfint därute och kram till er alla ♥

2 kommentarer:

Helen sa...

vad är det för tics?? min dotter har när hon blir orolig. hon säger lite o passande saker. Med vänlig hälsning

Nina sa...

Ja, det är en hel del man måste, och vill, passa på med när det är korttids. Så skönt att det funkar bra där!! Hoppas oron lägger sig snart och att det "bara" är alla förändringar som stökar till det.

Kramar om massvis!
Nina