måndag 1 oktober 2012

Studiedag med svampsök

Nu har den här veckan rullat igång och första dagen blev ju ganska lugn. Inget möte inplanerat så jag och mannen har kunnat jobba som vanligt. Däremot har dagen varit lite annorlunda för Turbos del. Det har varit studiedag idag och Turbo fick vara på korttids i stället. Reserven Ok tog det passet med honom och det har nog fungerat bra. Det är inte riktigt samma harmoni hos Turbo som när de ordinarie killarna jobbar med honom, men det kan man inte räkna med heller. Huvudsaken att det fungerar bra och att det inte blir några utbrott av det hela.




Efter korttids/fritids så ville Turbo åka en omväg hem, en rejäl sådan. Jag gick med på det men jag mutade honom för att lirka in lite rörelse och frisk luft hos honom ;) Vi skulle ta en liten promenad på ett ställe efter vägen och leta efter flugsvamp att fota. Jag tycker de är så vackra och jag hade hittills inte hittat nån "snygg". Men det tog inte en minut från det att vi klivit ur bilen så hittade han den första!




Sen fanns det flera precis bredvid! Och han tyckte att det var riktigt roligt att leta svamp av alla sorter ett tag och jag fick fota en stund :) En ordentlig respekt har han för flugsvamp så det finns ingen risk där.... Vi fick en mysig stund där vid skogen och vattnet!

Nu laddar vi för en fortsatt hektisk vecka. Vi fortsätter med morgondagen i morgon med tre möten! Nu får vi ta en dag i taget och försöka ro veckan i land och jag måste vara hyfsat pigg när fredagen och helgen kommer för då vankas det lite roligheter som jag helst inte ska sova bort!

Kram på er alla ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att ni fick lite svampletning tillsammans!
Kram!