onsdag 3 oktober 2012

Kurs på hab.

Ett kort inlägg får det bli här ikväll. Skulle egentligen inte skriva alls pga tidsbrist men för min egen del så måste jag nog få händelserna på pränt. Det är så bra att kunna gå tillbaka och titta när saker hände och vad som hände.

Turbo kom iväg som han skulle i morse också. Man är lika glad varje gång som det fungerar! Just den här veckan är jag lite extra orolig att det ska inträffa något som gör att det inte funkar. Det skulle ju ställa till det eftersom vi har så mycket möten och annat inplanerat. Men det skulle ju få lösa sig ändå naturligtvis.



Lite jobb fick jag gjort en stund på förmiddagen, men redan innan lunch var det dags att åka in till stan de fyra milen och så småningom vara med på en kurs på habiliteringen. Det var en kurs som gällde sociala berättelser och seriesamtal. Eftersom vi fått inbjudan så ville vi inte tacka nej. Kursen idag varade i fyra timmar. Den gav väl inte så mycket nytt, det mesta visste vi redan innan och en del har vi också använt oss av. Men även om det inte var nåt direkt nytt så är det bra att få en påminnelse och en knuff framåt. Kursen fortsätter om en månad och då får vi se vad som kommer fram den gången.




Eftersom kursen höll på så länge så fick Turbo vara kvar på korttids/fritids lite längre idag. Kl 18 hämtade jag honom där så det blev extra sent innan vi var hemma. Jag är lite orolig för att det blir för mycket för honom den här veckan och mycket riktigt så var han väldigt trött här ikväll. Jag tror han somnade rekordtidigt! Han satte inte ens igång sin dator efter det att vi kommit hem! Nu hoppas jag han får sova ordentligt i natt så han hämtat nya krafter inför morgondagen.

Dags för mig att sova en stund också. Godnattkram ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Lycka till med resten av veckan nu..

Kram Nina!