onsdag 16 december 2009

Blä..... **** AS/ADHD

.... en sån dag det här blev!

Sonen hade hemkunskap idag och resten av dagen var det inte många riktiga lektioner. Det var en massa pyssel. Det kan ju vara kul, men det tillhör ju inte vardagen för sonen. Det hade gått bra i skolan men här hemma kom allt ut.

Här fick man försöka vara pedagog och styra upp situationen så gott det gick. Men det kröp i kroppen på honom ända till kvällen. Svårt att beskriva en sån här eftermiddag, men inget i hans väg får vara i fred. Jobbigt, jobbigt. Jag får behärska mig och hålla mig lugn, för jag vet att blir jag arg på honom så blir saken ännu värre. Och han kan ju inte rå för att han reagerar som han gör. Det är ju situationen på dagen i skolan som inte varit bra för honom.

I morgon är en ny dag....

Inga kommentarer: