söndag 10 februari 2013

Är det så här det känns....

..... att leva i en "standardfamilj"? Kanske ska förklara mig lite. Denna helgen är Turbo på korttids och det är inget konstigt med det. Helgen är förlängd med två dygn så han ska inte hämtas förrän på tisdag - och vi är hemma hela tiden! Det är första gången öht som vi har förlängd korttidshelg och jag och mannen är på hemmaplan. Alltid annars har vi haft förlängt när vi planerat att åka nånstans, men så icke nu!

Detta känns jättekonstigt - att vara hemma i fyra dygn och leva ett vanligt svensson-liv eller vad man ska kalla det! Det är stor skillnad på att vara hemma och barnfri två dygn över en vanlig helg och som nu, en förlängd helg med fyra dygn hemma. Man hinner inte riktigt varva ner på två dygn och känna av det där "vanliga" livet som man lever utan att behöva passa upp på allt vad det där med diagnoser innebär och att slippa ligga steget före hela tiden.

Igår em kunde vi till och med sitta och njuta för fullt av en kopp te och tända ljus och bara slappa - hur ofta kan man göra det?? I standardfamiljer tar man det kanske för givet - i vår familj uppskattar vi dessa stunder som andra kanske inte alls kan förstå!




Samtidigt har jag saknat Turbo och tänkt mer på honom än vanligt denna gången han är på korttids. Det beror ju på att Tom och Turbo ska gå igenom lite på det nya stället för första gången och vi vet inte i förväg hur det kommer att gå. Men Tom är den som Turbo är mest trygg med av alla utanför den egna familjen så därför är det lämpligast att han är med Turbo i detta nya som måste genomföras. Känns bäst för Turbo att lägga upp det så.

Nu fick jag precis en liten första rapport från Tom om hur det gått - och det hade nog gått över förväntan bra, iaf av vad jag kunde utläsa av rapporten! Härligt! Lite spänt, men inget utbrott under genomgången på det nya stället. Nu efteråt skulle de ta och ritprata lite om det och det är nog kanonbra att göra det. Då kan det komma fler frågor från Turbo och att rita om det gör att han kan smälta det nya ännu mer.
Ja, då har vi kommit ytterligare ett steg närmare flytten!




Jag och mannen har varvat ner denna helgen och bl a umgåtts med en del vänner både igår och idag under avslappnade former. Igår blev vi t o m utbjudna på middag av mycket goda vänner - TACK O och L!! Vilken överraskning!
Idag var det vår tur att ta med ett annat par ut och käka. Ja, vi kände verkligen för att lyxa till det och slappa och inte ens laga mat idag heller....

Kycklingschnitzel
Nu tillbaka till vardagslivet igen och jag sitter på jobbet en stund. Skulle egentligen lägga på ett kol så jag hinner hem och slappa lite i soffan också innan det är läggdags. I morgon väntar en annorlunda dag för mig.....
Ha det fint och glöm inte att krama varandra ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Ja, jag förstår precis! Att bara vara hemma och ledig, det är nåt speciellt med det. Man laddar batterierna :) Skönt för er att ha lite extra ledigt också!

Hoppas det går bra med det nya för Turbo.

Kram Nina!