måndag 4 februari 2013

YOHIO och glädjesprång!

Kan ni tänka er, jag lever fortfarande på den där glädjen jag fick av att det gick så bra att berätta för Turbo om flytten! Nu ska man väl inte blåsa faran över, för det kan komma ut senare men just nu känns det bra!

I morse vaknade vi upp och Turbo var på glatt humör. Han spelade YOHIO för mig till frukosten och det fick han gärna göra. Jag gillade YOHIOs låt lika mycket som Turbo.




Turbo var på gott humör genom hela morgonen. Inga taxibekymmer eftersom jag lovat att köra honom nu när ordinarie taxichauffören är ledig tre dagar. Vi kom iväg utan tillstymmelse till incidenter och väl framme vid skolan så kliver Turbo ur bilen med ett leende på läpparna. Jag ser när han springer in till skolan att han vinkar glatt till en lärare som står i fönstret och tittar på Turbo. Det kändes riktigt gott i mammahjärtat att se hur glad och lycklig Turbo såg ut med hela sitt kroppsspråk! Nu är ju allt som vanligt i skolan igen - alla lärare är tillbaka och resurspersonen är på plats. Ordningen återställd och då trivs Turbo tydligen.




I kontaktboken läser jag i eftermiddag att de också sett harmonin komma tillbaka hos Turbo. Så härligt! Det var ju lite si och så med lugnet när läraren Palle var borta i två veckor. Tänk om harmonin kunde hålla sig så nu ett tag så flytten av korttids genomförs under en bra period hos honom. Allt blir ju så mycket lättare då!
I morgon hoppas jag att jag kan fixa det sista med bilderna, så ska jag dona lite mer med dem.

Nu fortsätter vi att njuta av harmonin - vi vet ju att det kan vända snabbt så det är bäst att passa på att njuta så länge det är lugnt! Kram på er ♥

3 kommentarer:

Nina sa...

Jag sitter och ler när jag läser. Förstår känslan du har i mammahjärtat <3

Kram Nina!

BeA@Ett ord... sa...

Så skönt och vilken lättnad!
Vad har du för mailadress??
Tänkte skicka iväg ett mail till dig...
Du kan maila på min tricea@live.se
Kramkram BeA

mariellejohnsson sa...

Vad häftigt att han gillade låten :-) Det gjorde ju jag också. Alla fall artisten :-)
För övrigt skönt med en lugn dag!
Kram!