tisdag 19 februari 2013

Stressigt och oroligt

Detta har verkligen varit en stressig dag, har knappt hunnit andas. Det började redan i morse då jag fick gå upp lite extra tidigt för att göra mig själv i ordning innan jag väckte Turbo. Sen går det i ett för att få färdigt honom utan incidenter tills taxin väntar här utanför. I morse fick jag använda mig lite extra av min fantasi för att det inte skulle gå snett, men det lyckades och han kom iväg.

Direkt när han åkt var det bara för mig att ta på mig ytterkläder och skotta fram bilen och åka och hämta mannen på jobbet. Sen hämta assistent Nisse och vi drog iväg sex mil till assistansbolaget för ett möte. Ska berätta mer om det i morgon då jag förhoppningsvis skriver inlägg lite tidigare på dagen ;) Hem kom jag med andan i halsen ungefär en kvart innan Turbo kom hem från skolan. Jag och mannen hade hunnit slänga i oss lite korvkioskmat efter vägkanten - det är ju inte ens gott men det var det enda som hanns med idag.




När man sen kommer hem med andan i halsen så får man ladda om nån minut för att vara beredd att ta hand om Turbo. Nu när det är labilt så gäller det att vara på hugget ordentligt och göra rätt, säga rätt, agera rätt, och det hela tiden. Det går inte att vara trött och slappna av. Det var lite dallrigt först när Turbo kom hem. Det hade visst varit så i skolan också efter lunch och det hade också inträffat en grej där. Tyvärr blir det nog så att de här ändringarna som planeras på korttids påverkar alla områden i Turbos liv - så även skolan! Så tyvärr får även skolpersonalen känna på lite tuffare tag nu en tid, misstänker jag. Tråkigt att det inte får flyta på som det ska.... Men som sagt, det är bara att jobba oss igenom det här även om det känns surt och jobbigt för Turbo att han inte får må bra och ingen kan påverka det.


Men i morgon är det alltså dags för Turbo att sova på nya korttids för första gången. Vi har lagt in ett extra dygn så han får tillfälle att sova där med Tom det första dygnet. Vi har förberett noga med bilder, bilder och åter bilder. Vi har en vägg här hemma där vi satt upp bilder från nya korttids.




Vi har även fått bilder nu som visar hur det blev när de möblerat rummen. Turbo och jag har gått igenom det noga och vi har tittat och kommenterat i kväll. Faktiskt så tror jag att detta med flytten har sjunkit in rätt bra tack vare att vi kunnat förbereda så pass som vi gjort med alla dessa bilder. Värre är det nog med schemaändringen - den kan han inte smälta alls och det är nog den som gör att han har sån oro i kroppen just nu. Vi får se när det lägger sig....

NUUUuuu mina vänner, tänker jag strax dyka i sängen för jag är ordentligt trött nu efter allt som varit och är. Kram på er ♥

1 kommentar:

Dennis sa...

undrar om turbo har nån personal som sover i samma rum som han eller om dom har vaken natt??