måndag 31 december 2012

London igen!

Jamen nu så, är jag tillbaka här igen! Vi reste iväg en sväng med vår äldste son Charlie och hans flickvän - en weekend i storstaden London! Och vi som var i London för bara några veckor sen, kanske ni tänker. Jo, det var vi. Men det var en resa genom jobbet och inte så mycket fri tid och dessutom tog vi hand om ett par av de anställda som kände sig lite osäkra på egen hand. Därför gick jag och mannen inte så mycket "fritt" och det fanns mycket kvar att se av London.

Vi har länge pratat om att vi skulle åka med Charlie och flickvännen nånstans, men det har aldrig blivit av. Nu tyckte vi att det var dags!
Vi flängde runt så vi blev ganska trötta allihop, kan jag säga. Charlie hade aldrig varit i London tidigare och ville se ALLT. Vi hängde på så gott vi orkade. Men jag och mannen kände väl att vi behövde spara på oss lite så det fanns krafter kvar tills vi kom hem igen och vi behövde ta hand om Turbo.....

Men iaf.... vi hann med myyyyycket och mysigt och trevligt hade vi om vartannat! Här kommer en liten bildbomb från resan. Bilder säger mer än vad mina skrivna ord skulle göra och blir lite lättsammare också ;).


Mannen hade bokat på ett riktigt mysigt hotell som inte var så stort. Fantastiskt trevlig personal!




Sen lite sevärdheter och annat:

Big Ben

Tower of London


Fish & Chips måste ju provas!


Tower Bridge


Mannen och jag vid Westminster Abbey (Fotoförbud därinne, tyvärr!)

Harrods

Hungrig igen! Italiensk pizza Bufalina!


När vi behövde vila benen en stund eller bara skydda oss för lite regndroppar som kom ibland, så hoppade vi in på en pub. Jag tog ett foto på en rad flaskor på ett ställe. När jag sen skärskådade fotot så ser jag en extra intressant flaska! Jag är en chokoman av stora mått och här har de faktiskt en öl som bara måste smakas! Är inte så jätteförtjust i öl annars, men denna gick inte att motstå att prova.



Det smakade verkligen riktig choklad av ölen. Blev riktigt full i skratt när jag smakade :) Vilken smakupplevelse!!

Sista kvällen åt vi på en restaurang nån våning upp med panoramafönster ut mot nattvimlet precis vid Picadilly Circus - härligt, mysigt och gott!



Det var det, det!
Tidigt på förmiddagen idag hämtade vi hem Turbo från korttids där han varit i fem dygn. Glad och go´ var han, det kom bara ett litet, litet utbrott när vi landat här hemma men det rann av fort. Måste säga att vi har otroligt duktig personal på korttids. Tyvärr så förlorar vi ju snart den ena - Mt (går inte in på det mer just nu), men T (som jag kommer kalla Tom i fortsättningen) har jobbat med Turbo i snart 2,5 år och har verkligen lärt sig honom jättebra nu. Känns fantastiskt bra att få hem en Turbo efter fem dygn och han är strålande i humöret, speciellt som jag och mannen inte är alltför utvilade....!

Ha det gott alla därute och var rädda om varandra ♥ Kram, kram ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

å vad mysigt:) Att få vara i London och rå om stora grabben med flickvän. Jag har en fråga. Hur tar flickvännen det med Turbos diagnoser?
Tycker hon det är jobbigt att inte kunna umgås med er som familj som man "normalt sätt gör"?

kramar