tisdag 13 mars 2012

Sjuk

Nu klättrar jag snart på väggarna av jobb-abstinens... eller iaf känns det som att jag är tvungen att åka till jobbet för att göra lite nytta snart. I fredags var jag ju hemma med Turbo för att han hade ont. Igår (månd) var jag och mannen till tandläkaren i grannstaden på förmiddagen medan Turbo var i skolan, så då gick min arbetstid bort. Idag (tisd) är det studiedag och jag har inte lyckats åstadkomma att någon annan kunde assistera här hemma så jag fick vackert vara hemma idag också.




Tur var väl det för Turbo har inte mått riktigt bra här idag. Han har sprungit på toaletten som aldrig förr. Vet inte om det är nån form av magsjuka eller om det beror på nåt annat... ingen aning faktiskt. Det är väl bara att avvakta och se, men i morgon blir det iaf ingen skola för hans del! Får väl se om jag och mannen kan dela på arbetsdagen lite. Kan vara skönt för mig att komma hemifrån lite också, dagen idag var väl ingen höjdare på förmiddagen även om den kunnat vara värre också för den delen. Men det berodde antagligen på att Turbo inte mådde bra som han var lite stökig, men det visste varken han eller jag då. Sen blev det lite lugnare och han har t o m sovit en stund på eftermiddagen.

Det var inte så värst mycket jag hade att komma med här idag, men jag lovade ju en "unik" bild och den ska ni få. En dimmig bild tagen i bastun i lördags, och observera att det sitter en katt på stolen till vänster om mig!



Oswald ville alltså frivilligt vara med oss inne i bastun! Helt galet, men sibiriska katter är otroligt sociala av sig. När han började visa sig intresserad av bastuaggregatet tog vi det säkra före det osäkra och skickade ut honom. Men sen var han med utanför bastun och fortsatte mysa efteråt.



Knaskatt! ;)

Allt från mig idag.... Kram på er ♥

2 kommentarer:

Nina sa...

Ajdå, hoppas Turbo mår bättre idag och att ni andra klarar er från "vad det nu är"

Ja, Sune ville oxå vara med oss i bastun sist vi bastade, Sandra och jag :) Fast jag orkade inte passa honom så det blev bara en liten stund han fick vara där. Sen låg han utanför glasdörren med nosen tryckt under och jamade...

Vilken otroligt vacker bild, den översta i inlägget! Ja, du har alltid vackra bilder, men jag brukar glömma att skriva det...

Ha det så bra och hoppas du kommer loss lite och får jobb-tid.

Kram Nina!

Tina sa...

Hoppas på att han piggar på sig i magen. Ja en riktig knaskatt ! Men mysigt med sällskapliga djur, min hund vill gärna vara med överallt ! Kram Tina