fredag 23 mars 2012

Förändringar på korttids

Skola igår, ingen skola idag! Varannan dag och jag är så trött på att pussla med tider och att inte få ha det normalt.... Men, men, sånt är livet just nu. Idag kändes det lite jobbigt att ha Turbo hemma - städerskan skulle komma på morgonen och det är alltid lite svårt om han är hemma då. Mannen tog med sig Turbo på en utflykt till stan i stället så slapp han bli störd här. Eftersom de skulle åka till stan föreslog jag att de kunde köpa en jacka till Turbo :) Mannen nappade direkt och sa att de kunde ju försöka och han förberedde Turbo noga igår kväll på hur dagen skulle se ut. Och det hade gått riktigt bra i affären - Turbo hade varit jätteduktig och provat tre jackor. Han fick välja själv och han valde väl inte den jag kanske skulle ha valt till honom... Men huvudsaken är ju att han trivs!



Här kom de förbi mig på jobbet och visade upp jackan. Turbo ville ha en blå för då matchade det hans nya skor som jag köpte förra veckan :) Så nu kan våren komma på allvar!

Som sagt, det har inte varit nån ordning på mina arbetstider de senaste två veckorna. Nu fick jag jobba hela dan idag som jag brukar eftersom mannen tog Turbo på förmiddagen och åkte iväg. Men igår när Turbo var i skolan, skulle jag naturligtvis ha behövt åka till jobbet. Men då var jag i stort behov av att vara hemma ensam, ge järnet med sånt som behövs på hemmaplan, komma nån vart med det.... jag har ju visserligen varit hemma mycket det sista, men då har jag varit hemma med Turbo och är assistent åt honom och då får jag inte så mycket gjort för egen del. Jag hoppas det blir lite bättre ordning framöver.




På tal om bättre ordning så sker det fr o m denna helgen en förändring på korttids för Turbos del! Ända sen i november när E slutade på korttids så har det varit lite jobbigt och svårt med att få struktur på Turbos helger. Det har ändå lyckats ganska bra att få ihop kända ansikten för honom, men nu har det ordnat sig permanent. T fortsätter som vanligt och i stället för E kommer nu en kille som vi kallar Mt att ta över. Han har jobbat ett dygn med Turbo för några månader sen och de har träffats nån gång på resursskolan i början, tror jag. På något sätt har jag hoppats på att det skulle bli Mt som tar över efter E, men det har sett mörkt ut tills nu. Han har varit upptagen med annat barn, men nu blev det möjligt att få loss honom till Turbos fördel.


;)

Nu håller jag tummarna för att denna helgen ska flyta på utan missöden för deras del så de får en god start på fortsatta samarbetet. Jag tror detta kan komma att bli lyckat. Känner inte Mt egentligen, men det vi har hört om honom så låter det som ett bra drag för Turbo. Vi har ju haft en period på ca 1, 5 år då det fungerat hur bra som helst på korttids med T och E - aldrig några problem - och nu hoppas vi på att det kommer bli lika bra med T och Mt i fortsättningen. Spännande att se hur Turbo är när vi möts på söndag när vi hämtar honom på korttids!

Nu är det dags för lite fredagsmys för mannen och mig. Jag tog mig en långpromenad hem från jobbet ikväll så nu kan jag slappa med gott samvete resten av kvällen :) Kram på er och jag önskar er en trevlig avslutning på fredagen ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Nä, inte hinner man nåt annat än att assistera när man är hemma. Folk som inte är insatta fattar inte det, märker jag. Man får ofta kommentarer som "Du som bara går hemma hela dagarna" Jotack ;)

Hoppas du kommer ifatt snart och att det får bli lite lugnt för er på alla plan.

Kram Nina!