tisdag 15 mars 2016

Tjorvigheter och tandlagning

Början på gårdagen blev lite tjorvig! En kvart innan Turbo skulle åka iväg på morgonen med assistenten så kom byggjobbarna hit. Både grävskopa, pickup-bil och lastbil. Det blev liksom lite fullt här utanför och assistenten kom inte fram till huset med sin bil.



Då blir det genast lite annorlunda för Turbo och det blir smått kaos för honom. Men jag lyckades hålla honom rätt så lugn. Jag bedyrade att jag skulle fixa det och hjälpa honom ut på bästa sätt.
De kom iväg till slut och det var väl inte bästa uppladdningen inför tandläkarbesöket som väntade på förmiddagen sen.

Äntligen blev det av iaf. Det var tredje tiden vi hade för den här "åkomman". Tandläkaren är sjuk rätt ofta, och vi är medvetna om att återbuden kan dugga ganska tätt.
Delar av en fyllning hade lossnat från en tand och det är lite special med den där tanden.... Turbo undrade förstås inför besöket vad som skulle hända? Ja, jag hade förstås ingen aning - tandläkaren måste se tanden först och sen bedöma vilken åtgärd som är bäst. Ingen bra sits för Turbo att vara helt oinformerad om händelserna i förväg. Jag fick försöka svara med olika alternativ som jag trodde kunde bli aktuella, för att försöka lugna honom lite.

Väl där så gick det kanonbra. Tandläkaren är sååå duktig med Turbo och hanterar honom helt rätt. Det blev till att laga upp den igen, men lossnar det igen så ska tanden dras ur. Det är en mjölktand som sitter kvar än (finns inget anlag för ny tand under) så den är inte så hållbar. Men den dagen den sorgen.



En omväg blev det hem igen och jag lämnade av en Turbo som varit väldigt duktig. Assistenten väntade snällt i "stugan vid sjön".

Vad har hänt med bygget här nu då? Igår fyllde de upp byggplatsen med singel eller vad det nu kallas. De har plattat och jämnat till ytan.



Sen lastade de av material till kommande händelser.



Idag har det tyvärr inte hänt något mer, så det har varit lite stiltje här.

Bjuder på dagens svart/vita innan jag hoppar ut härifrån för idag....



Kram, kram ♥

Inga kommentarer: