måndag 7 mars 2016

Halvbra.... ??

Jaa, vad skriver jag om den här dagen då?? Det kan bli hur kryptiskt som helst! ☺ Jag kan väl iaf avslöja att våra grubblerier består i att avgöra om en tilltänkt lokal skulle kunna vara lämpligare för Turbo än "stugan vid sjön". Lokalen som visades för mig och mannen för drygt en vecka sen, hade både för- och nackdelar ur Turbo-synpunkt. Jättesvårt att avgöra om det blir bra eller inte. Därför ville vi involvera Kent i sammanhanget.

Han lyckades komma loss idag så jag och han var dit och fick det visat för oss. Vi resonerade hit och dit och lite annat framkom också och även - helt plötsligt - ett annat alternativ som var halvbra.
Jag, mannen och Kent tog en lunch ihop sen och diskuterade vidare. Både jag och Kent hade läst av läget och läste mellan raderna under visningen.... sen var jag låst där, men Kent spånade fram en annan lösning. Mannen ringde snabbt ett samtal och la fram förslaget och nu får vi se vad som händer. Visst är det kryptiskt!! Jag vet ju inte vilka som läser min blogg och jag vill inte påverka kommunfolket åt något håll genom det jag skriver.... så det är bäst att jag inte skriver ut nån klartext än.



Under tiden som jag och Kent blev visade lokalen, så kommer sms från assistenten som jobbar med Turbo idag. Så efter visning och lunch fick jag göra en utryckning till stugan. Bilden får tala för sig själv, men jag besparade kommunen en utryckning, kan jag säga.... ☺



Nu på kvällen efter att sista assistenten gått av sitt pass kl 21, så märker vi att det är något som oroar Turbo. Jag tar mig en biltur med honom i vinternatten för att försöka undvika att det exploderar hemma.



Det återstår att se om det kommer fram något under kvällen vad som oroar. Kanske ett ritprat skulle passa....


För dokumentationens skull - detta har hänt med bygget idag:


Inte så mycket kan man tycka. Men, men, det kommer väl....

Kram på er ♥

Inga kommentarer: