söndag 2 november 2014

Helgaktiviteter

Vilka minnen som rann upp i mig efter att jag skrivit gårdagens inlägg. Istanbul.... det var en härlig resa trots allt. Och många foton har jag som jag inte lagt upp därifrån här än, men kanske man skulle bjuda på en och annan bild emellanåt.




Det var under den vistelsen vi t o m fick dra i oss tårgas - en upplevelse vi inte glömmer. Vi lyckades ju hamna i stan just när det var de där demonstrationerna med kravaller och allt. Det stod fullt munderade poliser ca 15-20 st i vart och vartannat gathörn. Tyvärr fick jag ingen bild på dem, vågade inte ställa mig och fota mitt i all oro som rådde där och då.

Men, men, tårgasen är inte orsaken till min "smärta" som jag skrev om igår. Det finns absolut ingen koppling till den händelsen även om jag ser en koppling till den resan. Det var iaf då den utlösande faktorn inträffade och sen har det successivt blivit sämre och sämre. Men om min teori stämmer så hoppas jag snart kunna vara så pass "smärtfri" att jag kan börja motionera igen. Som ni märker är jag hoppfull.... Det sista som sviker är väl hoppet, va??

Ja, ja, det var ett stickspår. Wow, vilken helg det varit för Turbo och mannen. De åkte som sagt var bara några få mil hemifrån, mer behövdes inte. Och vet ni.... Turbo har inte ens packat upp sin dator ur dataväskan på hela helgen!! Två dygn utan att ens titta på datorn! De har alltså gjort en massa annat. Bl a har de gått en hel del och det behövde ju Turbo. Röra på sig är aldrig fel.


De har spelat både biljard, shuffle board och minigolf. Och ätit gott förstås med både varmrätt och efterrätt vid nåt tillfälle.




Sen var det ju det där med applåden också! Turbo och mannen satt på ett fik och då hade kuben kommit fram. Turbo har den som en trygghet. Alltid när vi är på lite "lösa" ställen så kommer den fram. Han har den alltid med sig i jackfickan och kan lätt dra upp den. Då känns det som han har kontroll över situationen på ett sätt som han behöver.
Men iaf, Medan de satt där på fiket så löste han naturligtvis kuben plättlätt och fick en rungande applåd från de som satt vid bordet bredvid! :) :) Underbart!!

Det var den vanliga kuben. Den 12-sidiga "kuben" har han under helgen lärt sig att lösa utan fusk nu. Det tog tre dygn, sen kunde han den! Snacka om specialintresse!



I eftermiddag hämtade jag hem mina killar inne i stan där vi också åt middag. Härligt när det funkar bättre och bättre, det trodde jag inte ens för bara ett år sen.

Själv då, hur har jag haft det? Ganska hyfsat, faktiskt! Men mådde väl inte på topp igår och dessutom hade jag tyvärr lite svårt att komma ner i varv, även om jag inte gjort så mycket i mitt lilla ide. Jobbade till kvällen på fredagen och igår gjorde jag inte så mycket mer än att lufta kameran en stund. Sen tillät jag mig t o m att krypa ner i soffan under filten på eftermiddagen. Oj, vad trött jag blev! Skönt att vila en stund. I dag fick jag jobba lite på fm innan det var dags att hämta mina grabbar. Men jag kan ändå konsten med att mysa till det även när jag är ensam hemma. Ingen avkoppling utan mys!




Nu har munnen på Turbo gått i ett sen vi kom hem. Mycket att berätta, tydligen och han har nog trivts bra hela helgen. En liten lagom tripp för dem och lagom med aktiviteter.
Nu tar vi sats för en ny skolvecka eftersom lovet är slut. Ha det så gott och kram på er alla! ♥

Inga kommentarer: