lördag 1 februari 2014

Målning, mys och beslut

Igår morse var det också då en morgon som var lite ostabil för Turbos del. Men det gick att få iväg honom till skolan utan utbrott och sen pustar jag ut när han satt sig i taxin. Det oroar honom fortfarande det där att inte internetinloggningen på skolan fungerar. Jag har stött på rektorn och it-avdelningen igen få se om det inte kan bli löst snart....

Jag jobbade hårt på jobbet igår. Hade ju några deadline att klara av och det gick! Skönt när man är i mål! Mannen åkte iväg på eftermiddagen och gjorde slag i det ena beslutet som nu är färdigt för vår familj. Turbo är involverad men han vet inte om att beslutet är taget nu. Efter skolan igår åkte han nämligen till korttids och är där över helgen. Ska berätta för honom på måndag få se hur reaktionen blir. Detta beslut är inget som är en jättestor förändring för standardbarn i 15-årsåldern, men för vår Turbo är det viktigt att vi går rätt till väga när vi förbereder och berättar, annars blir det stora utbrott - och det kan det bli ändå....

 

Sen har vi ytterligare ett beslut att ta och det blir ett STORT beslut och det är det även i standardfamiljer. Hur vi ska ro i land detta med Turbo vet jag inte, men nu har jag och mannen tagit vår dröm så pass långt så vi kommer nog inte att backa. Vi kommer att köra på den tänkta linjen. Blir nog antagligen bestämt mer i detalj under veckan som kommer. Så nån gång under våren så är Turbo utlåningsbar under ca 10 dagar ;). Snart ska jag tala i klarspråk här.....

Vet ni vad vi gjorde igår kväll, jag och mannen? Vi såg en film! Och??, kanske ni tänker. Ja, i vår familj börjar det faktiskt bli rätt ovanligt... Det är svårt att få ett sammanhang i en film nu när Turbo är uppe så länge på helgkvällar och jag och mannen inte får den där egentiden på kvällen längre. Men som sagt, bara att gilla läget. Men igår kväll uppskattade jag den där soffilmmyskvällen extra mycket eftersom det kändes som en evighet sen sist.

 

Idag har jag äntligen fortsatt med min ommålning av matrummet. Jag tar ju lite i taget eftersom Turbo behöver vänjas in försiktigt, så det går inte fort framåt. Men nu har jag lagt upp en tidsplan på hur långt jag bör komma de närmaste gångerna Turbo är på korttids. Det går tyvärr inte att måla när Turbo är hemma, så det får koncentreras till de gånger han är på korttids. Men det är mycket man behöver göra vid såna tillfällen....

 

Ikväll tar vi lite tacomys här framför TV-n. Ska bli skönt att äta tacos i lugn och ro. När vi äter det när Turbo är hemma så är det mycket anpassningar och hänsynstagande som måste till. Nu ska jag njuta för egen del. Önskar er alla en go kväll! Kraaaaaam <3

 

1 kommentar:

Nina sa...

Så bra att Oswald hjälper dig med målningen, det blir säkert kanoners ;)

En av era planer vet jag ju iaf. Turbo kanske kan komma och vara med Sandra undertiden.. Kan bli hur spännande som helst!

Allvarligt talat, hoppas det löser sig! Korttids?? Lycka till hursomhelst!

Kramen hela dagen!
Nina