torsdag 2 januari 2014

Nästan vardag

Det har gått ett par dagar sen jag skrev ett vanligt inlägg här och jag och mannen smälter intrycken från vår resa till Istanbul. Vi ser tillbaka och känner att det var en väldigt lyckad resa. Mer om det sen. Tiden har sprungit ifrån mig idag, men jag har trots allt fått en del gjort. Turbo har varit på fritids/korttids på förmiddagen idag med Tom och jag har jobbat ganska effektivt. Vi har gett våra medarbetare ledigt medan jag och mannen får slita. Men så skönt att jobba i all ensamhet utan en massa annat som drar i oss. Nu tänkte jag en gång för alla komma ikapp och rensa bort alla lösa post-it-lappar som ligger och aldrig blir avbetade från skrivbordet. :)




Men åter till livet med diagnoser. Vi slapp, konstigt nog, undan med rena förskräckelsen från utbrott i tisdags. Turbo hämtade vi tidig förmiddag och sen var det labilt. Men vi kände att efter halva dan hemma så sjönk Turbo in i lugnet igen. Vi fick gå på tå och vi var tysta som möss och fanns i närheten utan att störa honom. Såååå skönt att slippa utbrott, vilket jag trodde var näst intill omöjligt en sån dag!! Det var som jag skrev tidigare, mycket ändringar i schemat med personal och annat pga sjukdom m m och det var snabba ändringar. Mycket förståeligt om Turbo reagerar.

Till på köpet blev det förstås en sen kväll. Turbo ville som så många andra vara vaken och se alla fyrverkerier vid tolvslaget. Inget som går att hindra även om han mått bäst av att sova. Han var trött tidigt på kvällen. Men det flöt på bra. Turbo och jag stod i ett fönster i trappan och tittade (och fotade) och mannen såg till att katterna hade det bra. Den ena är lite skraj, den andra bryr sig inte alls.




Nåja, till slut kom Turbo i säng och sov ut hyfsat igår morse. En lugn dag var det igår också trots att vi var hemma alla tre. Mannen höll sig lugnare än lugnast för han mådde inte bra. Tror det är nån svit efter resan, vi får se hur det artar sig.
Dagen idag är inte slut än. Först fritids/korttids och sen assistent Kent på eftermiddagen och en bit in på tidiga kvällen. Blev lite mycket för Turbo idag men allt är till belåtenhet än så länge.

Jag skulle behöva ta mig tid att gå igenom alla mina ca 450 bilder jag tog i Istanbul så jag kan redogöra för resan.... Det kommer....

Ha en go´ kväll nu! Kram på er ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Krya på mannen och håll dig från baciller!

Fint foto på fyrverkerierna, jag behöver nog en ny kamera. Jag försökte inte ens för det brukar inte bli så bra.

Kramen påre!
Nina