söndag 12 januari 2014

Högvarv i hjärnan

Söndagen är snart slut och i o m det även hela helgen. Den har gått fort och vi har fått gjort en del grejer som vi behövde göra nära Turbo är på korttids.
Mannen följde med mig till jobbet en sväng idag. Inte för att hjälpa mig utan för att jobba in lite tills nästa vecka. Eftersom jag är borta tre dagar så måste han ta hand om Turbo såna tider då jag är hemma med honom i vanliga fall. Det går alltså bort jobbtid för honom då så han försökte förbereda så mycket som möjligt inför det.

Oväder idag

Min hjärna har gått på högvarv här och försökt komma ihåg alla detaljer som jag gör i rutinerna runt Turbo. Morgonrutinerna innan skolan är det t ex alltid jag som sköter eftersom mannen redan är på jobbet då. Mannen kommer att fixa detta utan problem, det är bara det att Turbo kan få utbrott om det bryter för mycket mot de invanda rutinerna. Därför måste jag instruera mannen så gott det går. Bara en sån sak som att jag serverar honom ett kokt, skalat ägg till frukost.... serverar då mannen ett kokt, oskalat ägg - ja, då sitter ägget garanterat som en smäck i väggen! Så jag vill nog försöka minimera risken för utbrott!
Nu blire läggdags strax. Sov gott allesammans och kramen till er alla <3

Inga kommentarer: