tisdag 21 januari 2014

En sanning med modifikation

Jag har haft en lugn förmiddag i min ensamhet här hemma. Tagit saker i min egen takt. Tror jag behövde det.... Det är en stor förmån jag har att kunna jobba hemifrån ibland, men det går inte alltför ofta förstås. Nu har jag haft en skön dag idag så nu kan jag gå vidare med morgondagen!

Jag måste nog förtydliga en sak som jag skrev igår så det inte missuppfattas. Jag skrev om att allt fungerar bra runt Turbo nu och att livet flyter på. Det är väl en sanning med modifikation så det är bäst jag förklarar vad jag menade. Det jag i första hand tänkte på var att det är lugnt runt honom, det är inte ofta han får utbrott just nu. Han trivs med livet och harmonin flödar. Det är på det sättet som livet flyter på och allt fungerar. Sen finns det andra saker som inte alls är som det ska. Skolan t ex, eller rättare sagt själva undervisningen i skolan, är ju en ren katastrof i dagsläget och har varit sen mitten på september!




Tack vare att våra underbara assistenter som vi har här hemma ställer upp och jobbar åt skolan också, så har Turbo fått en drömtillvaro där (förutom lektionerna då). Vi är oerhört tacksamma för detta. Sen är det nog så att efter det enorma kaos vi hade i september med värsta utbrotten och avstängning från skolan som följd, så har vi nog skjutit åt sidan detta med att Turbo inte har haft några lektioner sen september månad. Inte alls bra naturligtvis, men vi har behövt samla ihop lite ork, för den där perioden var nog den jobbigaste hittills i Turbos historia. Vi har väl slagit oss till ro och njutit av lugnet, men snart tar vi upp kampen om vår önskan om hur vi vill ha det till nästa läsår. Men tack vare att vi har så duktigt folk runt Turbo just nu så har jag inte oroat mig över framtiden så värst mycket - än iaf..... men det kommer säkert..... Vi vet ju inte alls hur rektorer och skolchef resonerar.... Visst är det spännande?!?

Ha en go kväll allesammans och krama varann lite extra ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer: