lördag 7 november 2009

Stressfrustration **** AS/ADHD

Skönt att kunna gå upp och äta frukost idag i lugn och ro. Det är en sak som vi njuter av när sonen är borta på helgen. Annars får man aldrig sitta tills man ätit färdigt, det är alltid nåt som händer.
Vi var borta en stund på fm mannen och jag. När vi kom hem åt vi middag, också den i lugn och ro. När maten sjunkit undan lite var det dags för en stavgångspromenad. Jag var ute ca 40 min så det blev ingen längre tur. Började röja lite sen men kände att jag inte fått ut allt i kroppen som jag ville. Gjorde lite armhävningar och situps men fick inte nog ändå. Tog mig en tur ner i källaren där vi har vårt hemmagym ståendes.

Jag har inte petat på det på år och dar, men idag var det skönt att gå en match med det. Vet inte var jag fick all energi och lust ifrån, men jag har inte motionerat ordentligt på länge. Känner ju att inte kroppen mår bra av all stress och för lite motion. Det var väl nån typ av stressavreagering som skulle ut. Måste försöka få in lite småstunder med promenader i alla fall.
Nu blir det till att hyra en film och slappa lite innan sängdags. Kanske slinker det ner en glögg som mannen köpte igår. Den är gjord av lingon och blåbär. Riktigt god, rekommenderas!

Inga kommentarer: