onsdag 20 juli 2016

Resan till rötterna

Igår kväll kom jag och mannen hem från vår resa. Det har varit en helt fantastisk nostalgiresa tillbaka till våra gamla hemtrakter. Allt det vi planerat har fungerat och de som vi planerade att överraska med ett spontanbesök, var hemma! Det enda tråkiga var väl att mannen däckade ett par dygn, så jag fick fullfölja planeringen ensam.

Mycket fick vi vara med om och många grejer var det som satte sina spår i våra hjärtan! Vi fick träffa goa och kära vänner, både såna som vi känt sen barn och även såna som vi aldrig träffat i verkligheten tidigare. Det blev en hel del kära besök som vi bär med oss i vardagen nu. ♥ Även min snart 86-åriga moster m fl fick jag tillfälle att träffa. ☺



Jag har fotat en hel massa för vi hade planerat in vissa fotoställen dit jag bara var tvungen att komma till. Och oj, vad lyckat det blev! Det var flera intressanta ställen och nu har jag ca 800 bilder att förvalta.... Många bilder blev det, och visst var det Säters fasta paviljong som var ett av målen.





En av dagarna åkte vi den mysiga "djungelvägen" utanför stan.



Den så gott som övergivna byn som vi besökte på vägen hem, var också mycket intressant ur fotosynpunkt. Och jag är jätteglad över att vi tog den vägen hem, eftersom vi fick reda på av en man när vi var där, att de övergivna husen troligtvis kommer att rivas i höst. Så det kändes lite som sista chansen.



Ormarna som vi besökte på hemvägen ger mig fortfarande krypningar på kroppen!



Vi har varit med om så mycket trevligt så jag har inte hunnit längta hem som jag brukar göra. Men nu längtar vi allt efter Turbo! Vi har varit ifrån varandra rekordlänge och det är riktigt spännande (av olika orsaker) att se hur han är i morgon när vi hämtar honom på korttids.

Vi hade ju assistenter här hemma med honom de första dygnen - Kent, Timmy och Nisse har gjort ett kanonjobb och skött om Turbo exemplariskt! Jag har fått nån rapport från Kent, så jag vet lite hur det fungerat. Sen har de vanliga killarna mött upp på korttids. I nuläget vet vi inte hur läget är, men jag har inte fått några akuta sms från Turbo och det bådar ju gott. Det blir en helt annan avkoppling för oss när det inte krisar så vi får lotsa via sms. Bra jobbat av all inblandad personal! Alla är guld värda för oss! ♥

Nu tar vi en slapparkväll! Kram på er ♥

Inga kommentarer: