onsdag 13 juli 2016

Framsteg med schemamiss

Här fortsätter det att vara positivt! Så underbart och njutbart! Idag var det åter dags att introducera en assistent på morgonrutinerna. Assistent Ronny kom innan Turbo vaknat och de fick sköta morgonen själva i Turbos krypin. Vi hann gå igenom rutinerna och lite annat tjöt innan Turbo vaknade, så det kändes lugnt sen.

Alltså vilken vändning det har tagit här, i o m att Turbo fått sitt krypin klart! Nu verkar han släppa in samtliga assistenter för att fixa morgonrutinerna med honom. Skönt för honom att kunna ta sovmorgon nu under sommarlovet.



Jag kan ju lugnt säga att det är fler än Turbo i den här familjen som ändrar sig.... Längre tillbaka i tiden var man så noga när man fick besök.... I morse klev jag upp tio minuter innan assistenten kom. Jag släppte in honom yrvaken och nyss uppstigen.... Vad gör man inte för att få några minuters extra sömn?!? Nej, men assistenterna har blivit som en del av familjen, vilket jag inte hade kunnat föreställa mig för ett antal år sen. Men det är underbara killar vi har, så det är inte svårt.

En eloge till assistenten idag, Ronny, som gick av från ett vaket nattpass och körde direkt till oss för att jobba med Turbo. En "liten" schemamiss och det blev så, tyvärr. Men passet var till belåtenhet för Turbo och han är nöjd och glad här ikväll. Även idag blev det en uteaktivitet med assistent.



Det är så mycket jag vill skriva och berätta här, men tiden flyger ifrån mig. Det har varit väl hektiskt att ställa i ordning Turbos krypin, men snart kan vi nog koppla av lite bättre.

Kram och go´natt ♥

Inga kommentarer: