lördag 23 juli 2016

Nattliga utbrott

Gårdagskvällen gick bra med Turbo. Visst var han trött efter alla strapatser och utflykter igår med sina assistenter, men när Nisse gick av sitt pass kl 21 så fungerade allt kanon och Turbo var nöjd och glad.

Men något som är nytt för oss här, är att Turbo fått nattliga utbrott de senaste veckorna. Det har vi varit förskonade ifrån tidigare, men har nu plötsligt dykt upp. Så inatt var det dags igen - kl 00:30 drar jag fram dammsugaren och dammsuger upp en massa glassplitter.



Inte alls kul och trots att jag dammsuger väldigt noga så har både jag och mannen fått flisor i fötterna nu på morgonen. Små flisor har en förmåga att gömma sig för dammsugaren, men när man går omkring så finns de där.

Om ett par veckor har vi en tid bokad för läkarkontakt på telefon. Då ska jag ta upp detta med att vi behöver assistans även på nätterna. Det är något vi skulle sökt tidigare, men inte blivit av. Nu är det dags eftersom jag och mannen inte kommer att orka ha det så här om vi inte får hjälp av utomstående assistenter vissa nätter i veckan.

De nattliga utbrotten har en och samma orsak, men vi har ingen aning om hur vi ska tackla problemet. Idag har jag tänkt att försöka prata med Turbo om detta, men har heller ingen aning om hur jag ska vinkla problematiken eller hur vi ska kunna spåna fram en lösning. Klurigt värre... Det hör ju till att Turbo numera är nästan två meter lång och väger ca 90 kg. Så det är rejäla krafter i hans utbrott.

Kram ♥

1 kommentar:

strutgumman sa...

Hoppas allt löser sig.
Kram!