måndag 1 juni 2015

Lugnt??

Nu har det gått några dagar sen jag skrev här sist. Tog mig en liten paus för att vila hjärnan och minimera stressen så gott jag kunnat.
Jag kan väl rapportera att vi haft en fantastiskt lugn och fin helg med Turbo. Vi har så klart anpassat helgen som vi alltid brukar göra, men kanske ännu mera denna helgen. Han har varit på ett strålande humör och allt har flutit på bättre än väntat. Det har förstås varit väldigt skönt med tanke på den stress och press vi haft de senaste veckorna.

Jag är ändå lite förvånad över att Turbo varit så pass lugn med tanke på att mannen har gått på rätt hårt om hur läget är till hösten. Vi har bara tagit fram positiva saker, men det ligger ju ändå en stor förändring i botten. Men hur det än är så känns Turbo väldigt lugn.... Vi tackar och tar emot!



Mannen och jag spånar också om framtiden för Turbo. Vi väntar förstås på en del besked, först och främst från skolchefen men också ett viktigt beslut från försäkringskassan. ALLT måste ju gå i lås för att det ska bli bra för Turbo.
Men för första gången i vårt liv tillsammans, så har mannen och jag olika åsikt om en rätt stor grej runt Turbo! Hör och häpna! Haha! Inte så att vi är osams, för det brukar vi aldrig vara. Men vi lär få stöta och blöta denna stora "detalj" och verkligen diskutera, vända och vrida, innan vi bestämmer oss för vad som blir bäst. Och ingen av oss fattar stora beslut om inte båda är med på det. I morgon ska jag kolla in mannens förslag lite extra. Vem har inte sagt att det är spännande tider....??

Allt för idag! Sov gott när det är dags för det. Kram, kram ♥

 

1 kommentar:

Nina sa...

Kanske att Turbo är lite lättad över att slippa en skola som inte är anpassad för honom?... Hoppas hursomhelst att lugnet håller i sig.
Och att ni har olika åsikter är säkert bra, för ni kommer komma fram till det som är bäst i slutändan, det är jag övertygad om!

Kram till er! <3