måndag 8 juni 2015

Vardag

Nu är vi tillbaka i verkligheten igen efter en underbar stockholmshelg! Verkligheten hos oss just nu är väl inte så tokig egentligen, mer än att vi har häcken full och upp över öronen att göra. Men Turbo mår förträffligt och det är huvudsaken.

Jag måste bara ge en eloge till de assistenter vi har runt Turbo. Det krånglade lite innan dagens assistanspass, men jag var inte orolig för att det skulle lösa sig även om jag fick ringa jouren hos assistansbolaget. Men en assistent erbjöd sig att rycka in och jobba trots att han har semester. Det kallar jag ansvarstagande av en 25-årig kille!! Stor eloge till dessa assistenter!



Har man semester så tycker jag inte man ska behöva gå in och jobba, och det löste sig på annat sätt så Timmy hoppade in i stället. Helt ok för Turbos del som gillar sina assistenter. Själv behövde jag åka tillbaka till jobbet som ligger efter, nu när vi varit borta under veckoslutet. Och inte kan jag väl säga att jag kom ikapp något idag heller av olika orsaker.... Men det kommer väl tids nog.

Men i stället för att åka till jobbet idag, så hade jag hellre varit hemma under tiden som Timmy assisterade Turbo. Nu går inte det som ni vet, eftersom vi inte kan vara flera vuxna hemma samtidigt. Men jag hade behövt göra en massa i hemmet som släpar efter, t ex tvätta, göra rent kattlådor, gör müsli, städa i lite skrymslen och vrår m m. Nu fick jag göra delar av det sent på kvällen i stället och resten får vänta till en annan dag. Gissa om vi ser fram emot att få till det där med bostadsanpassningen så fort som möjligt?! Ja, ja, det kommer tids nog....

I morgon är en mycket, mycket, mycket speciell dag och det är dags att sova så vi fixar den på bästa sätt.
Kramar om er alla ♥

Inga kommentarer: