torsdag 9 april 2015

Spännande och uppvarvat

Lite svettigt här just nu, men snart är dagen slut och vi får förhoppningsvis sova en natt innan nästa dag drar igång...



Annars har nog dagen flutit på ganska bra för Turbo på korttids. Internetstrulet som var igår, förvarnade jag Valle om så han visste det tills idag.
Turbo är ju ensam med en personal i en lägenhet som ligger ganska nära stora korttids. De bland personalen som känner Turbo väl och jobbade på stora korttids igår, hade visst känt en viss oro över hur Turbo skulle tackla internetstrulet. Oron var ju befogad....
Men idag har det tydligen funkat som det ska. Valle hade annars en lösning i "bakfickan" så jag kände mig lugn när jag lämnade Turbo i morse. Gott att slippa oroa sig!

Ett otroligt vackert vårväder har vi haft idag och jag har haft förmånen att få vara på resande fot. Och det spelar ingen roll om jag reser genom jobbet eller för egen del, så går det alltid att kombinera med att pausa på nåt vackert ställe med kameran och lunchen i högsta hugg. :) Det gäller att ta till vara på varenda liten mikrostund där man kan hämta energi och det lär man sig när man lever med diagnoser i vardagen! Så jag fick njuta av både fågelsång och vackra vårblommor idag - härligt!


Jag möttes av en glad Turbo när jag hämtade på fritids/korttids och det var ju skönt efter gårdagens tumult. En rejäl omväg hem blev det idag också och genom lite misstag så blev det ännu längre än rejält... Vi hittade bl a ett ödehus ute i bushen och Turbo tyckte det var riktigt spännande. Och jag fick använda kameran igen ☺☺☺.


Nu ikväll är det lite uppvarvat igen för Turbo. Det är en spännande dag i morgon för honom - alldeles för spännande.... Jag får nog gå upp extra tidigt i morgon och vara extra mycket på alerten om vi ska komma iväg till fritids/korttids.... Men nu sover vi först på saken!
Go´nattkramen kommer här! ♥

Nä, förresten... måste ju bara berätta vilka härliga assistenter vi har! Men det var ingen nyhet för er, eller...? Jag fick ett sms från en av dem igår, som längtade efter att få jobba med Turbo. Han tyckte det gått lite för långt mellan passen nu! Så vi pusslade in honom här om någon dag och då blir alla nöjda och glada! Underbart, eller hur?!!

Nu får det vara allt för idag! Kram igen då! ♥

2 kommentarer:

Lena sa...

Härligt!!
KRAAAAAAAM ❤❤❤

Anonym sa...

Ja dom där stunderna att liksom hämta andan och se och höra vacker natur är så nödvändigt för oss.
Och vilket häftigt hus!!
Kram från Marielle.