måndag 14 juli 2014

Shoppingdag

Ny dag idag och livet rullar vidare. Turbo sov ut rätt skapligt idag. Skönt det! Så lite piggare har han varit den här dagen, tror jag. Morgonen funkade iaf hyfsat. Assistent Nisse kom vid 11 och hade ett lite längre pass med Turbo idag. Jag tror att det har gått rätt bra, men fick ett sms frampå seneftermiddagen då han längtade efter mig och mannen. Men allt flöt nog på ändå för dem här hemma.

Jag och mannen åkte iväg in till stan och shoppade lite. Det hade blivit en liten lista att beta av i stan. Det samlar på sig när man inte är där så jätteofta. Bl a lite färg införskaffades för kommande projekt....




.... och lite nya T-shirts till Turbo....




Jag tror inte Turbo har en enda T-shirt som är hel längre. Han har tuggat sönder de flesta nu på några veckor. Vet inte vad det beror på, men så är det iaf. Förut har han tuggat när han varit orolig, men jag har känslan att det inte riktigt är så längre. Han är lugn som en filbunke vissa dagar och ändå tuggas det.... Ja, jag vet inte. Men jag har fått för mig att det är rätt vanligt med tuggande när man har autism - rätta mig om jag har fel!

Nu får det snart bli kväller här. I morgon väntar en ovanlig sak för Turbo och vi testar gränserna lite. Han är förberedd sen några veckor tillbaka, men vi får se hur det går. Spännande!
Kramar om er alla ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hörredudu?!!!
Nu är du igång IGEN och skriver halva meningar...eller halva innebörden i vad som komma ska.
Det är inte rättvist!

Jaja, jag får väl äta en plopp till då :P
Kram och godnatt <3