tisdag 22 juli 2014

Långt korttids

Jag blev lite full i skratt när jag läste Annelies kommentar i gårdagens inlägg. Annelie tipsade om att vi skulle åkt till Söderköping också, när vi ändå var i närheten. Och det var precis vad vi gjorde. Jag hann ju aldrig få med hemresedagen igår när jag skrev.... Men när vi åkte hem från Norrköping igår, så tog vi en liten omväg och stannade till i Söderköping. Vi strosade runt och såg på slussningen ett tag. Det är alltid lika fascinerande!

Vackert ställe det där, men phu så varmt det var att gå där! Det var så att t o m jag blev glassugen - är ingen glassoman i vanliga fall, men här var det tvunget att svalka sig lite.

Idag mitt på dagen har jag hämtat hem Turbo från korttids där han varit sen i torsdags. Fem dygn blev det denna gången och jag trodde faktiskt inte det skulle gå utan att få några hemlängtar-sms från grabben. Men inte en bokstav har jag fått från honom! Kanske har personalen (Tom, Alex och Otto) ansträngt sig extra dessa dygn. Bra jobbat i vilket fall som helst! Turbo var helt cool när jag hämtade honom och harmonin har lyst med sin NÄRVARO här hemma fortsättningsvis. Fattar ni vad skönt det är att slippa oro och utbrott?!? Det är helt underbart!

Ha det gott alla läsare och drick mycket vatten i sommarvärmen! Kram på er <3

3 kommentarer:

Annelie L sa...

Så kul att ni hittade till Sörping, där jag växte upp och tillbringade mina första 26 år.
Härligt med en glad och harmonisk kille, det måste kännas toppen när kortis fungerar då bra.
Ha det gott själv i sommarvärmen och var rädd om dig ❤️
Kram

Anonym sa...

Det låter toppen att Turbo var så harmonisk när han kom hem efter så pass många dagar, det tyder ju på att de är toppen på det de gör som jobbar där.

Ja Sörping är ett fint ställe och Smultronstället har suverän glass, om än lite dyr ;)

Kramen <3

Nina sa...

Härliga harmoni <3
Kramen hela dagen.