måndag 27 maj 2013

Otroligt spänt och laddat!!

Måndag idag och Turbo blev skjutsad direkt från korttids till skolan i morse av korttidspersonalen. Helgen på korttids hade visst gått bra. Turbo hade t o m fått träffa en vikarie under några timmar för att de skulle få lära känna varandra så sakta inför sommaren.

När Turbo kom hem så..... ja, han landade vid datorn men jag fick inte vara i närheten! Hans ansiktsuttryck signalerar tydligt att det är något som inte stämmer. Och nu är det nära att det rinner över, jag tror inte att det håller hela dagen utan att det spricker för honom! Oj, så spänt det är i Turbos ansikte! Om det nu rinner över ikväll så hoppas jag att han får ut iaf nån liten mening som gör att vi förstår vad som oroar och som inte är bra. Nånting är det och min magkänsla säger mig att det är något som är galet utöver de förändringar som väntar..... Rätt eller fel?? Vet inte just nu!




Jag träffade korttidspersonalen Tom i morse som hade reflekterat över vissa uttalanden från Turbo och hur han reagerat i vissa situationer. Allt tyder på att det är något med skolan som är boven i dramat. Men att reda ut exakt vad det är - det är inte det lättaste när vi inte ser detaljer från skolmiljön. Kommer det inte fram något från Turbo ikväll så har vi ett möte med bl a skolpersonal i morgon. Då får vi försöka bena ut lite olika saker få se om vi kommer fram till vad som är den felande länken.

Nu ska jag snart avsluta min rast. Assistent Kent har varit här några timmar nu och nu är det dags för mig och mannen att ta över. Jag biter ihop, tar ett djupt andetag och väntar på den stora smällen. Som sagt, jag tror inte den här dagen slutar utan att det brakat löst hos Turbo.

Kram på er ♥

2 kommentarer:

Nina sa...

Ååh, vad jobbigt för er alla när ni inte vet vad som felar :( Hoppas det går att lösa snart så det blir lugnare igen. Håller tummarna <3
Kramar om och tänker på er!
Nina

Emelie sa...

Det är som att läsa om en lojal och tapper general som beger sig ut i strid, igen, igen och igen.

Och om jag får stresshjärta av att läsa, hur snabbt ska då inte ditt hjärta slå innan varje drabbning!?

Önskar det fanns en magisk vit flagga.

Kram / Emelie