måndag 28 januari 2013

Lugnt

Jag och mannen ser tillbaka på helgen som gick med nöjdhet i sinnet! Helgen var både avkopplande och rolig och trevlig. Härligt när man får till det så!

Igår efter korttids så hade Turbo varit lugn och fin och inte konstrat ett endaste dugg. Inte ens vid duschtime var det nån förhalning utan han hade snällt och fint gått in i duschen på den avtalade tiden. Förberedelse är A och O, men det brukar ändå bli lite lirkande, men inte igår. Trots att helgen innebar ett avsked för Turbo så var han harmonisk när han kom hem. Men jag tror det var väldigt bra att Tom jobbade när vi hämtade Turbo så vi föräldrar slapp komma mitt i avskedet av Mt, då hade det nog bara blivit för mycket för Turbo.

Nu är det avklarat och i morse vaknade en go´ och gla´ kille! Jag behövde inte ens väcka honom utan han gick upp självmant när klockan satte igång. Sen var det full fart med skämtandet från Turbos sida - alltid samma skämt varje morgon :) Och mamman får tycka att det är lika roligt varje morgon, såklart! Men det gör jag så gärna när Turbo vaknar på den sidan!




Inga problem att få iväg honom till skolan idag. Skolan hade varit lite annorlunda idag också. Läraren Tyra var sjuk idag, men som tur var så var läraren Palle tillbaka efter sin tvåveckors ledighet. Palle och Tina fick pussla ihop dagen och jag tror det funkat riktigt bra för Turbos del.

I eftermiddag blev det sen en lång väntan på att assistent Kent skulle komma. Medan han var här så slappade jag en del. Så skönt att kunna vara hemma och inte behöva passa upp på Turbo och vara alert hela tiden. Detta hör inte till vanligheterna så jag njöt verkligen. Visserligen jobbade jag en stund från soffan med datorn i knät och papperen utspridda omkring mig, men bara att få vara hemma och ha lugnt omkring sig är ju avkopplande i sig. Tände ett ljus gjorde jag också så det blev extra mysigt.




Det är oftast svårt att vara flera vuxna hemma samtidigt med Turbo, men med assistent Kent funkar det ganska bra. Visserligen försöker man ju hålla sig undan och inte vistas i samma rum som dem, men iaf..... När assistent N är här så håller vi oss hemifrån mesta delen av tiden, för det funkar bäst för dem. Men det blir inte riktigt samma avkoppling eftersom man behöver vara hemma och ta det lugnt emellanåt också.

Ikväll är vi nöjda och glada allesammans. Nu är det bara läggproceduren kvar och dags att ta tag i det. Ha en underbart go´ kväll ♥

1 kommentar:

Nina sa...

Vad skönt att ett par orosmoment är överstökade och har gått ganska bra.

Kramar om!
Nina