fredag 4 januari 2013

Orostankar m m

Lite orostankar har börjat mala i mitt lilla huvud. När vi var lediga och bortresta så kunde man släppa alla svårigheter, men nu när vardagen börjat så kommer det smygande. Vi närmar oss en hel massa förändringar för Turbo och man undrar hur han ska klara allt detta?!? När man tänker på vilket år vi har bakom oss så undrar jag i mitt stilla sinne hur vi ska orka med en lång och turbulent tid om inte Turbo klarar förändringarna ovanligt bra.

En månad kvar - sen sätter det igång. I februari börjar schemaändringarna på korttids. Därmed flyter det inte på med varannan helg längre utan det blir även mitt-i-veckan-pass. Exakt samtidigt försvinner Mt så det blir personalbyte! Som tur är så finns Tom kvar iaf, men en av de två erfarna och invanda försvinner... Mitt i alltihop ska de få till en flytt av korttids också.... huuuu.....

Samtidigt har vi det stora orosmolnet att en av våra två assistenter här hemma - Kent - har sagt upp sig! Nää.... blää..... ser verkligen inte fram emot det närmaste halvåret eller vad det kan bli. Nån som vill byta?? Det där lugnet med en bok i fåtöljen kan man nog glömma....


Tower of London


Ja, ja, en dag i taget så får vi se hur det går och hur det blir.
Turbo har iaf haft några fina dagar på korttids/fritids nu när jag och mannen börjat jobba igen. Tom har jobbat alla tre dagarna och Turbo har trivts som fisken i vattnet. Så härligt att se hur glad han är både på morgonen och på eftermiddagen när jag hämtat honom!

Igår eftermiddag var även assistent N hemma några timmar. Jag och mannen fick lite egentid då vi bl a satte oss på ett fik en stund och åt lite och pratade. Det är ju inte så lätt att prata med varann när Turbo är hemma, tycker han blir känsligare och känsligare för ljud omkring sig.



Vi tog en välbehövlig promenad sen också, i blåsvädret. Men härligt att få lite luft iaf.

Idag har mannen och Turbo varit in till stan på en utflykt. De köpte en dyyyyr present till Turbo och jag hoppas att han är rädd om den! De passade också på att äta på Burger King som är favoriten bland de där snabbmatsställena. Turbo är kräsen och det ska vara samma som alltid, men det hör väl till ;).

Nu ska jag jobba färdigt för idag och sen blir det hem med lite mys med familjen. Undrar om Turbo vill visa sin present för mig...... skulle nog tro det!
Fredagsmyskram till er alla ♥ 

2 kommentarer:

Nina sa...

Huja... Vi får hoppas på det bästa du... En dag i taget.
Styrkekramar!
Nina

Anonym sa...

Hej. Jag har en liten frågan. inte för att vara elak. Men varför köper ni dyyyyyyra saker till Turbo? Han har ju sönder dem i utbrott.

Min mamma var sådan mot mig att så länge jag hade utbrott där jag kastade sönder saker. Så fick jag ingenting av mamma. inget dyrt. utan jag fick nöja mig med billiga saker. jag ville ha en mobil. och mamma sa ja du får välja mellan de här 3 mobilerna. och det var 3 inte alls moderna mobiler. utan de var gamla och fula enligt mitt tycke och smak. men de kostade runt 500 lappen.

Jag har atypisk autism och adhd. Så mamma har varit så stenhård med mig och min uppfostran.