söndag 13 januari 2013

Evita och pinsamheter

Det var den helgen det! En skön helg har vi haft, men samtidigt kändes det att det varit lite tätt med resandet nu. Så nu ska vi lugna ner oss ett hekto och vara hemma ett tag. Har faktiskt inget inplanerat förrän till sommaren nu, men nån liten tripp blir det säkert att vi lägger in innan dess.

Denna helgen drog vi alltså ner till Malmö. Tycker det är en trevlig stad, men anledningen till att vi hamnade här nu var att jag så gärna ville se musikalen Evita på Malmö opera. Den har gått sen i höstas, men hade inte tänkt att vi skulle klämma in den i vårt späckade schema, men till slut gjorde jag det iaf. Detta var nog en av de sista helgerna den går, så det hängde på ett hår att vi fick nån biljett - totalt utsålt var det nu. 


Bild lånad från malmoopera.se


Även om det inte är en musikstil som jag normalt lyssnar på, så var det ändå helt fantastiskt. Och Charlotte Perrelli var helt suverän i rollen som Evita - en helt fantastisk röst och ett mycket bra skådespeleri. Jättekul att ha sett musikalen! 


Operahuset


Evita såg vi redan på fredagskvällen. Så på lördagen kunde vi planera lite som vi ville. Förmiddagen ägnade vi åt lite flanerande i ett köpcentra som låg precis bredvid hotellet. Strosade runt lite och visst blev det lite handlat också. En påse till mig, en påse till mannen och en påse till Turbo!





Sen passade vi på att dra ut härliga Sara på lunch!




Hon är uppfödare till Oswald och inköpare av Felix som vi var fodervärdar till men som nu är i vår ägo. Hon har nyligen flyttat till Malmö för att plugga i Köpenhamn. Hon är en av några få svenskar som i höstas kom in på veterinärutbildningen där. Tuffa studier och jag skulle inte vilja byta med henne. 5,5 år ska hon plugga stenhårt! Lycka till, säger jag....! Men hon är duktig och målmedveten så det där fixar hon säkert.

Vi satt ett par timmar och pratade och sen relaxade jag och mannen lite. Japp, här tänkte jag bjuda på oss själva lite..... för här fick vi oss ett gott skratt! Vi valde att se det komiska i det hela i stället för att bara se det pinsamma, för pinsamt var det egentligen!
Vi bodde på hotellets 16:de våning och skulle upp till bastun som låg på 19:de våningen. Vi diskuterade på hotellrummet om vi skulle våga åka i morgonrockar eller om vi skulle vara mer anständigt klädda ifall vi inte var ensamma i hissen. Äh, på med morgonrockar och sen in i hissen. Där trycker mannen på fel knapp av bara farten och trycker på 0:an! Det hör också till att hissarna är glasade, det finns alltså inga riktiga väggar runt om. När vi kommer ner har vi foajén på ena sidan och restaurangen på andra sidan. ALLA där ser alltså rakt in i hissen..... Och där stod vi i morgonrockar och låtsades som det regnade.... Gissa om jag vände ryggen utåt?!?  :D   :D  Jamen så det kan bli...... ;)




Sen passade vi på att ta det lite lugnt ett par timmar innan  vi gick ut på kvällen och åt en bit igen. Men trötta som vi var så struntade vi i att ta oss till favoriten Friday´s så det fick bli en matbit på lite närmare håll i stället. 
Sen tåg hem idag och det gick hur smidigt som helst. Även om det är väldigt roligt att köra bil så är det så skönt att ta tåget på en sån här resa för då kan vi båda koppla av några timmar extra. Man kan ju t ex utnyttja tiden till att fila på ett blogginlägg ;)


Jag fick en kommentar med ett tips från A angående incidenten jag skrev om i fredags att Turbo fått fel coca-colaflaska med sig i packningen. Ditt tips var att personalen och Turbo kunde gå och köpa ny cola av rätt sort. Detta var precis min tanke också! Men eftersom Mt som jobbade vid tillfället, är en van och erfaren personal så ville jag inte blanda mig i det. Man vill ju inte bli nån överbeskyddande mamma som lägger sig i personalens arbete utan här litade jag fullständigt på att Mt skulle fixa det galant - och det gjorde han med bravur! Han löste det kanonbra så jag tror inte det blev nåt vidare utbrott av det!
I övrigt verkar både Mt och Tom haft en av de bättre jobbarhelgerna med Turbo i helgen som gick. Allt verkar ha gått strålande med en Turbo på topphumör! Typiskt nu när Mt snart slutar att det funkar kanoners.... men så är det... Nu hoppas jag att veckan som kommer kan flyta på lika toppenbra som helgen tydligen gjort!

Kram, kram på er därute ♥

5 kommentarer:

Mamma Z sa...

*ler*

Skulle verkligen velat sett er där i hissen!! Å andra sidan så kanske fler har gjort samma miss..

Härligt med egen tid. VAF som en annan klok bloggerska kallade det för..
KRAMEN den stora

mariellejohnsson sa...

Hm mmm fy på mig men jag blir riktigt avis...
Åka bort och liksom bara ha det gött som vi säger där jag bor.
Kanske man faktiskt skulle göra nåt sånt....
Så tack för tipset säger jag istället nu :-)
Kramar i mängder!

BeA@Ett ord... sa...

Ååååååå HEEEEJ Äntligen får jag se DIG <3!!! Det gör mig så glad!!! Nu vet jag vem jag pratar med bakom knapparna :-D !!! Tjing!
Sen måste jag bara ... hahahahhha.... fniss... hahahaha... tur ni inte fastnade i hissen..hahahhaha...
Den var bra!!!
Ha en super start på veckan och må solen lysa på er!!
FNissss kram från moi!!!

BeA@Ett ord... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
A sa...

Hahaha vilken syn med hissen. men skönt att ni tar det så bra:)

Jo det var ju skönt att så erfaren personal jobbade så ni kunde slappna av:)