tisdag 15 januari 2013

Glädje och blåmärken

Nuförtiden tycker jag det är spännande (fast på ett lite jobbigt sätt) varje morgon när jag väcker Turbo. Hur ska han må? Vilket humör vaknar han med? Ska han bli påverkad av stress så han inte kommer med taxin? Hur ska morgonen avlöpa i det stora hela?

Denna morgon var inget undantag! Men vad glad man blir när Turbo vaknar och är på ett strålande humör :) Han skojar och skämtar, då vet man att det kan bli en bra morgon och det blev det. Själv tog jag mig en hemmajobbardag sen - behövde lite lugn och ro omkring mig även om jag jobbar och inte är ledig. Så skönt att kunna jobba hemifrån nån gång ibland.

När Turbo kom hem så läser jag i kontaktboken att det även idag varit dallrigt och lättretligt i skolan. Dag nr två som läraren Palle är borta och det är inte mycket att göra åt. Hoppas bara att det inte blir värre än så här utan de två av personalen som är på skolan inte ska få det för jobbigt.




Här hemma har jag bara märkt av ett lugn idag. Turbo har suttit och sjungit vid datorn och varit på glatt humör. Utom vid en incident som inträffade nästan direkt då han kommit hem. Det enda som hände egentligen efter incidenten, var att han kastade en grej som råkade träffa mig lite illa och det gjorde vansinnigt ont. Ett blåmärke blir det efter den träffen, men jag har varit med om värre grejer så det är ingen fara. MEN.... detta var inte alls meningen från Turbos sida och han blev lite förvånad att jag fick så ont av något som han inte ens tänkt träffa mig med. Och han visade verkligen att det inte var meningen! "Hur går det med armbågen?" "Hur känns det nu då?" "Förlåt" m m, kom det ur honom ett tag efteråt och det tycker jag är positivt, otroligt mycket positivt!

Nu är det snart sovdags, sen är det en ny spännande morgon! Godnattkramen härifrån ♥

2 kommentarer:

A sa...

Men oj vilken stor förändring:) Att han bad om ursäkt. :) duktiga Turbo:)

BeA@Ett ord... sa...

Hoppas du haft en godnatts sömn och en fab dag i dag!
Så skönt när det flyter på och harmonin får flyta!
kramen damen!