fredag 7 september 2012

Korttidshelg

Inga problem att få iväg Turbo till skolan i morse! Lite trött förstås, men det hör ju till vanligheterna. Så länge det inte är sura miner och utbrott på G så är jag jättenöjd. Humöret brukar vara på topp även om han är lite morgontrött, iaf när han är i balans och det får man ju säga att han är igen nu. Sen vet jag inte hur det gått i skolan idag, läraren Nk skulle bjuda på tårta idag eftersom det var hans sista dag på resursskolan. Det är alltså den tredje av de fyra som anställdes inför förra läsåret som försvinner därifrån nu - ett enda stort sorgligt kapitel, tycker jag. Men, men, nu är det som det är och vi får göra det bästa av det....




Direkt efter skolan idag så hämtade korttidspersonalen T Turbo på skolan. Det är alltså en korttidshelg som ligger framför oss. Tyvärr härjar det lite sjukdom här och var, så Mt hade lagt sig i halsfluss och det var visst svårt att få tag i en reserv till helgen. Till slut lyckades chefen för korttids få loss vikarien Ok till Turbo. Eftersom det inte går att sätta in vem som helst på honom så kan det ju kärva till sig ibland. Nu gjorde hon allt för att få det löst, hon vet hur jobbig situationen har varit för Turbo med skolan så hon vill göra allt för att inte korttids ska strula också. Skönt med chefer som förstår!




Nu ska jag snart ta bussen hem från jobbet och mysa lite fredagsmys med mannen. Han lovade nåt gott att äta och dricka när jag kom hem.... ♥
I morgon ska vi ut på roligt äventyr tillsammans. Vi har tur i år också, att fotomaraton infaller en korttidshelg. Så för tredje året i rad ställer vi upp. Inte för att vi har en suck att vinna, men det är kul ändå samtidigt som det är frustrerande svårt att hitta bilder som passar för tävlingen. Trötta kommer vi säkerligen att vara i morgon kväll efter att ha jagat runt som galningar i en massa timmar efter de perfekta bilderna ;) För två år sen när vi var med för första gången, fotade jag denna bild - men jag tävlade inte med den av olika orsaker. Men jag tyckte den var lite kul. Få se vad vi hittar i morgon....




Ha en mysig fredagskväll och kram på er ♥

1 kommentar:

Annelie L sa...

Lycka till på fotomaraton, hoppas få se någon av era bilder i tidningen <3 Kramar om <3 Annelie