tisdag 2 februari 2010

Sprida förståelse **** AS/ADHD

En av våra vänner som går på komvux på gymnasiet frågade oss om nån av oss ville komma till skolan och berätta lite om asperger och adhd. Hon går på omvårdnadsprogrammet och just nu läser de om npf-området.

Eftersom jag inte är så jätteglad för att prata inför en större grupp så blir det nog min man som får göra det. Eller också går vi båda två och hjälps åt, vi får se. Men det är ändå ett ämne jag brinner för att kunna sprida till andra. Det skulle vara väldigt roligt om vi kunde dela med oss av vår erfarenhet så andra kan dra nytta av den. Då känns inte vår resa helt meningslös i alla fall.

I ett sånt här läge har jag på tungan: läs min blogg så får ni veta ännu mer hur det är att leva med dessa funktionshinder. Men jag har inte varit så generös med att dela med mig av bloggadressen till vänner och bekanta. Bara en handfull har jag sagt det till. Jag är väldigt kluven hur jag ska göra p g a att jag tycker att det är som att läsa min dagbok. Samtidigt vet jag att många i bekantskapskretsen möjligtvis skulle få bättre förståelse för vår situation om de läste bloggen. Hur har ni andra gjort och vad har ni för erfarenhet?

Inga kommentarer: