söndag 14 februari 2010

1/3 familj **** AS/ADHD

Då är den här helgen också slut snart. Hela helgen har vi delat upp oss för att inte fresta på diagnoserna för mycket. Sonen har inte varit helt cool, så det har gällt att vara lite försiktig med honom.

Igår (lördag) umgicks jag med vänner som var planerat och idag (söndag) var det mannens tur. Magkänslan har sagt att det inte varit läge för att ha med sonen på nåt eftersom han inte är helt på topp.

Det låter kanske inte alltför kul att jag och mannen får dela på oss så här men vi har bestämt oss för att inte stanna hemma hela familjen för att sonen inte kan vara med. Då tycker vi att det är bättre att en av oss kan umgås med vänner än att vi blir isolerade helt. Men visst blir man stundtals trött på att ha det så här, man lever inte som en vanlig familj.  

Att sonen inte är helt på topp tror jag beror på att det är lov veckan som kommer. Som jag skrivit om tidigare, så är ju lov nånting som inte passar min son. Men, men, vi får se hur veckan flyter på. Rapporter kommer....

Inga kommentarer: